Tuesday, May 21, 2013

Projek akan datang - Candy/ lollichoc

excited sangat.. tadi pegi kedai Wilton kat Putra Heights dan memborong Candy Mold ni.. cadangnya nak buatkan untuk majlis Aish dan Majlis emira nanti.. tapi td terpikir lak nak buatkan tuk majlis aqiqah anak jen... tapi inilah projek akan datang... nantikan hasilnya

Monday, May 20, 2013

Double Choc Chips Cookies & Carrot Cake with Walnuts

Ini adalah carrot cake yang biasa aku buat cuma kali ini aku tambah walnut... lagi la berlemak gitu.. selalu aku jual small pack carrot cake ni dgn cream cheese frosting RM15... ni adalah kek yg mempunyai permintaan tinggi di kalangan customer aku.

ini bahan2 nak buat double choc chips cookies.. nampak tak ada choc chip, choc rice, badam, nestum... selain tepung gula.. serbuk koko..

Friday, May 17, 2013

Strawberry Chocolate Cake with Creamcheese Frosting

Ini adalah kek ciptaan aku.. aku layerkan kek choc moist dgn cream cheese frosting dan strawberry. bila bawak pegi ofis ramai ckp macam rupa kek Strawberry Chocolate kat SR. dan rasanya... mestilah sedap..hehe
sepotong di atas piring
keratan rentas
proses melapis

kembali....

ok.. akhirnya aku dapat kembali bersiaran..YEAY...
May 2013... dah lebih setahun aku tak update blog aku ni.. tah ada ke org baca aku pun tak pasti..

 yang pasti aku dah 2 tahun kat comp ni..
dan yang pasti jugak aku dah ada 2 org anak sedara..
dan juga mendapat 2 org bakal adik ipar iaitu tunang adik2 aku.. yer adik no 3 & 4 dah selamat bertunang dan InsyaAllah hujung tahun ni ada lah kenduri..
kakak dorang je masih sendiri..

abaikan berita tak best.. berita best aku adalah.. aku dah start dapat tempahan kek & cookies.. suka..suka..

banyaknya yang aku tak update kan..

bukan sekadar untuk org baca tapi untuk rujukan aku di masa akan datang..
dan inilah koleksi kek2 tempahan aku.. semuanya Red Velvet. sangat seronok makin lukis2 roses guna creamcheese frosting tu semua..
kalau ada yang nak order meh la.. tapi sekarang ni hanya lah untuk kawasan Klang dan Shah Alam Seksyen 26 je.. cukup la kot tulisan aku untuk hari ini..


untuk yang pertama setelah lebih setahun..


 enjoy....

Wednesday, March 28, 2012

keterlupaan


perghhhh sungguhlah bersawang disini....
aku lupa aku ada blog rupanya...





dalam proses kemaskini...

Sunday, August 7, 2011

ungunya cinta ~ HEART

Aku nangis sungguh-sungguh tengok cerita-cerita ni..
Dan malam ni kali ke 2 aku tgk Heart.. Dan aku tau kenapa sejak 2006 aku hanya tgk cerita ni sekali sahaja...
Rachel... Farrel... Aku sgt sedih tengok Rachel..
Pernah kecewa macam mana Rachel kecewa.. Bila dia cedera teruk kat Emergency Room tp Farrel pilih untuk berada disisi Luna..
Aku pernah kecewa macam mana bila Farrel tunjuk cincin yg dia nak bagi kat Luna.. Cuma bezanya Rachel masih sempat luahkan dia sedih dia kehilangan lelaki yang dia suka..
Tapi aku? 'Dia' datang dan bagitau dia nak kawen.. Aku? Gembira dia datang dan boleh hantar dia balik..

Rachel aku rasa dia kecewa + kesedihan melampau sbb rasa kehilangan kawan baik yg dia cinta dan kehilangan kaki.
Depress melampau.. Sampai tak mau hidup.. Semua bertimpa-timpa kat dia..
Farrel dtg melawat hanya untuk cakap pasal Luna..
Sakit weiiiii.. Rachel sakit sbb dia .. Dia boleh dtg cerita pasal Luna..

Berjujuran air mata aku bagi pihak Rachel..
Sakit dada aku...



Dannn ungunya cinta... "Marah tandanya sayang"...








Aku penuh emosi ni.. tak..tak.. Aku tak PMS.. Cuma sedih dan semua yg aku tonton cam berkaitan je dgn diri aku...

Thursday, July 28, 2011

corat coret

baru aku perasan kali terakhir aku update blog adalah pada 29 jun..
lama sungguh..
Julai takde apa2 pun kan..
Julai adalah bulan bday aku..

Birthday? cam biasa takde apa2 sangat.... wishes kat sms/email/fb cam biasa..
dah umur2 camni nk celebrate bagai tak relevan kot..
lainlah ada org yg sangat special yg aku ni pun special tuk dia...

banyak benda nak ditulis..
tapi sejak akhir2 ni aku sangat sibuk..

bermula bulan julai je keje aku sangat banyak..
10-11 julai haritu aku ke Sg Petani & Kulim
adik bongsu aku dapat masuk Politeknik Sultanah Bahiyah Kulim Hi Tech.
aku pegi dgn mak ayah & adik bongsu..
duduk kat homestay Sg Petani..

aku pun tatau kenapa dok SP... aizul yg arrange... tapi ok je kulim & SP bukan jauh pun...
Politeknik cantik... baru lagi rasanya..
asrama pun cantik...
syafiq dpt tkt 4..pengsan la aku angkut barang2 naik tangga..

tiada gambar yer.. sbb aku busy... aku yg drive..aku yg nak pastikan sume urusan berjalan lancar..
jauhnya kulim tersebut...huhuhu...

lepas syafiq dah masuk poli dan emira (adik no 4) pun kembali ke kolej..
aku jadilah anak tunggal kat rumah..
adik no 3 ermmm nama je dok rumah... balik keje tah ke mana
aish masih tinggal dgn mak aku... dgn baliknya emira ke kolej...aku telah ambikalih keje bibik dia...

huhuhu... budak kecik itu makin lasak... dah pandai berjalan dan mulut bising ni..
jenuh la berkejaran dgn dia..
nak tidokan waktu malam pun satu hal...
ayooo baru anak orang... anak sendiri cemana?? hehehe

ofis? setelah 3 bulan.. aku makin selesa...
aku happy kat sini....
sabtu ni ada teambuilding kat sg chilling..yeay... suka2..
hehehe...
dan aku telah diletakkan satu group dgn MD yer... adui..
dah la dorang kata MD tu Kiasu sungguh sume nk menang... penuh semangat kesukanan..
ha...pasal kesukanan pun satu hal..setiap rabu ada badminton game anjuran opis yg aku tak pernah join... hahahahaha.....

ni gambar2 masa farewell bebudak intern & july babies birthday celebration



yer..aku debab... sedang menyurukkan diri... dan kerana pic ini aku ban tudung hitam kerana sebabkan aku tembun... ohh budak intern yg paling kanan sekali...



ni plak lagi satu budak intern... yg no 2 dari kiri... tinggi... ala2 nak jadi model katanya...



nampak nama aku di atas kek tersebut? hehehe sukaaaa...



dan inilah july babies.... gebu2 kan... wahahaha puji diri sendiri..



Wednesday, June 29, 2011

potret keluarga

aish & aishah













4 ekor kucing yg makin banyak makan















inilah hasil aku ke Pesta Buku Selangor...


banyak lagi belum beli ni...

Sg Chilling, Kuala Kubu Bharu

yeay..aku akan ke sana lagi hujung bulan depan..
untuk....

TEAM BUILDING!! best..best...

1st dan last aku pegi yelah masa pegi dgn kekawan blog tu 3 tahun lepas kot....

cemburu

masa sangat mencemburui aku...
atau blogspot ni mmg bengong...





makanya....kita tangguhkan dulu la yer..

Tuesday, June 28, 2011

template baru

aku agak konpius template baru sbb nak ke older post tu di bahagian atas kanan... bukannya bhgn bawah kanan..

aku cam suka dah tp benda tu je mengganggu..

Monday, June 20, 2011

Stanza Cinta

Yerrr tu tajuk drama kat tv3 setiap ahad...
Dannnnnnnn adaptasi novel jugak!!
Patutla masa iklan promo drama ni aku cam sangat familiar dgn ayat tu..

Dan di saat aku mencari novel 'Dewa Cintaku' itu walau harapan amat tipis..
Aku terjumpa novel Stanza Cinta ni..
Masih berbalut! Aku beli masa Pesta Buku tahun lepas...
Aku beli hanya kerana ....


' Ya Allah bilakah saatnya aku dipertemukan dengan pemilik rusukku?'

Hanya kerana ayat itu kat cover novel tu...
Dan tak sepatah pun ayat dlmnya aku baca sbb masih berbalut...
Hahahaha

Gara2 nak carik novel lain.. Terjumpa yg lain plak...
Tapi aku x tgk pun drama ni.. Sbb heroin dia Fathia pebenda nama dia tu...

Kejam plak kerana heroin aku x tgk kan.. Takpe aku baca habis novel ni..
Kalau2 timbul minat nak menonton drama.. Ada kat web tonton kan..

Dewa Cinta Episod 1

Satu lagi drama adaptasi dari novel..
Aku tgk dah separuh jalan..so aku x tgk opening ada ke credit tulis adaptasi novel..
Eh taklah separuh tp dah scene Iqbal celebrate bday dia..
Aku tgk info aku terus 'eh aku tau citer ni' dan bila si June tu masuk je..
Sah2 ni novel dewa cintaku dlm thn 2006 yg beli novel dpt cd free..
Aku sgt ingat sbb tahun itu aku bukak kedai komik aku dan juga tahun reunion pondokupeh kt maktab..

So.. Iqbal ada asma, June penyanyi kelab, nama panggilan Iqbal adalah Iqi..
Sah!!! Novel Dewa Cintaku.. Antara fav novel aku!
Yeay..
Dulu x salah aku novel ni diterbitkan dgn kerjasama Rosyam Nor.. Dan aku sgt x puas ati nak baca novel dan bayangkan Rosyam as hero..
Nasib baik hero drama ni bukan rosyam..
Dan aku rasa sesuai la pilihan hero n heroin tuk drama ini...
Kenapa tak guna lagu yg dibuat khas tuk novel tu eh..
Novel pertama dpt free cd OST novel..

Aku beli buku ni 2 kali.. Sekali hilang.. Aku beli lagi.. Pastu org plak pinjam terus buat harta..
Aduilah.. Nak sgt baca novel ni balik...
Ada ke jual lagi? Esok nak singgah popular carik la..

Dan nampaknya hari2 aku akan tercongok depan tv nak tgk drama ni..
Esok cam scene aku suka jer.. Harus tepat jam 7 depan tv..





Oleh kerana byk dah novel jadi drama..
Aku nak sangat sangat sangat sangat novel ' Sehangat Asmara' dr Aisya Sofea dijadikan drama
Dan nak demand hero heroin adalah Shahz Jaszle & Faezah Elai..
Zainal Arief & Kamilia Najwa.. Terbaek la...

Friday, June 10, 2011

sebelum setahun

budak kecik buah hati aku ini akan berusia setahun esok..
dah setahun dah dia...
maklong dia tetap belum jumpa paklong lagi..
takpelah marilah mencurahkan kasih sayang berlebih-lebihan kepada aish yer..


skang dia suka nak landing2 manja dgn aku.. sebelum tergolek tido atas riba...
tetiba rasa dah panjang(tinggi ) jer... penuh riba aku..

bear pink ni la bear kesayangan dia... baru dibasuh...
memang teman tido...































Friday, June 3, 2011

early birthday present

sudut menghimpunkan mainan budak kecik itu... mak aku kata rumah dia dah jadi nurseri dah nih....
basikal pink? sbb basikal biru takde stok.... acik dia nak belikan..makanya amik je pink pun pink la....



ini adalah hadiah dari atuk & nenek... belum setahun dah dapat hadiah kereta..


adehlah aish oii maklong ni nk beli kete simpan duit sendiri yer....



ini aish tgh berani2kan diri naik kete ni... tu pun duduk 3-4 min je sebelum melalak...


tengoklah kete2 lain terpaksa park kat luar yer.. memberi laluan kepada koleksi terkini ni..




ni kes takut2...meraung2 sebab nampak kete ni.... makanya bear2 jer la dok dlm kete ni yer....aish tgk dari jauh sahaja



ni la koleksi terkini... muka masa ni muka ngantuk...


dia lebih suka basikal ni dari kete tu...





aku pun tanya... eh aish dah ada kete & basikal.. beli la motor plak... nenek dia jawab " ha..maklong belikan la plak motor" erkkkk.... kena beli motor yer.... ko naik jelah motor pak lang ko tu aish.... maklong mampu buatkan kek birthday 3 lapis jer... hehehe






nasib seorang cucu sulung.....

hobi ku...


ni adalah hobi aku sejak sebelum masuk sekolah..
membaca...
suma benda aku nak baca...termasuk flyer iklan...
dan ini adalah hasil dalm 2 hari lepas..

1. Adam & Hawa - aku suka novel ni.. tapi ada org pinjam tak pulang2... sedih..maka kena la beli lagi
2. Kasih Yang Suci - aku beli sbb kecoh sume org citer pasal novel ni... kan dah jadi drama Nora Elena petang2 tu... tapi impak novel tak sebest impak drama... aku lebih suka drama... pengolahan yang baik!
3. Puding & Dessert - buku chef hanieleza .. aku suka sume buku dia.. memang menjadi yer... sila la beli....
4. Aku Yang Kau Tinggalkan - aku terpikat dgn sinopsis dia... tetapi aku rasa dah 4-5 buku aku baca jalan citernya sama... eh ke dlm 7-8 buku... kes kawin paksa... pastu terpaksa berpisah dan masa berpisah tu tetiba wife baru tau pregnant... pregnant sorang2 lalu sume sorang2.... mak aihh..masa menulis ni... aku baru perasan yer... memang banyak sesungguhnya citer sebegini dlm koleksi novel aku... gila tebal buku ini.. entahlah rasa nk jual balik jer..tapi buat koleksi pun ok..





dannnnnn ini adalah hasil jam 11mlm tadi...
sebab aku stress...nak gak baking..
kalau bakar kek malas nk renyah2 butter gula segala..
pastu belek2 dlm almari ada susu cair, serbuk agar2 & peach..
makanya jadilah puding pic resipi dari buku chef hanieleza ni...



Wednesday, June 1, 2011

Episod Akhir Asmara 2 Episod 13

AKU KECEWA!!!
9 bulan dari episod 1 asmara 1...sampai episod 13 asmara 2...
ending camtu jer?
5 minit je kualiti time asmara-zaliya??
selama 13 episod la si zaliya nangis..
13 episod la aku menatap si melati..

sah-sah org nk sambungan asmara sbb nk tau pasal asmara-zaliya..
dah tu..dah jumpa... camtu jer..
takde scene touching2 ke...
yelah dah lama sangat isteri tu 'mati'

dialog tu gitu2 jer...
tiada terkesan kat hati..
kecuali "maafkan saya tak boleh hidup tanpa awak"~asmara

tapi sbb cam tergesa2 je...makanya tiada impak sangat
nak sangat ada satu episod khas ke..cerekarama ke... yg tunjukkan kisah asmara-zaliya..
tak nak lagi watak tempelan yg nak muncul..
cukuplah keluarga kecik zaliya & asmara..takyah zira fikri ferhad tu semua..
jgn plak nk munculkan lagi abang raziq..ni rizal abg long..kang kuar plak abg ngah abg cik plak yg kena sorok kat indon la.. siam la...

pastu...apsal melati beriya nangis masa asmara cakap cik suhana kirim salam..dia kena pegi US ada keje..

serius aku penat tunggu cerita ni..
hanya 2 scene je yg aku suka dari 13 episod.... 2 scene yg kalau kumpul tak sampai 15 minit pun!!!

episod 10, mimpi asmara tu yg dia jumpa zaliya & episod semalam lepas asmara ckp dgn melati "tak,zaliya dah meninggal", dia nangis...
encik asmara...kenapala awak nangis dengan begitu tulus ikhlas sampai terkesan kat hati..
satu lagi si asmara nangis masa ayah dia meninggal episod 5 asmara 1... memang terbaik la..

tak suka...tak suka ending camtu...
bila nk sambung ni..


serius aku sangat sedih.......sangat sangat sedih...

Monday, May 30, 2011

apam mekar





ni musim apam kot...haahahah
ni bebudak opis bagi aku resipi dan duit suh buatkan..
makanya malam td berhempas pulas membuat apam nak bagi mekar dan gebu sebijik cam gambor yg dorang bg dlm email..
sumber resipi tatau mana bebudak ni amik...
dorang bagi dlm email dah cenggini..



250gm tepung gandum
200gm castor sugar
1 cawan aiskrim soda [dalam tin tu je]
2 biji telur
1 sdt ovalette
1 sdt esen vanilla
pewarna

1. telur dan gula dipukul sampai gebu
2. masukkan ovalette, esen
3. masukkan tepung, selang selikan dengan ais krim soda
4. pukul hingga sebati dan gebu
5. bahagikan beberapa bahagian & warnakan
6. kukus 15 minit, dengan api yang kuat

Thursday, May 26, 2011

udang sebalik batu

perumpamaan di atas sangat2 dekat dgn aku sejak akhir2 ini..

apis tetiba bbm setelah sekian lama menyepi.. ni mmg aku confirm la ada udang di sebalik batu....
tapi aku bersangka baik.. tetapi setelah 7 baris bbm... memang sah!! udang di sebalik batu sangat
motif tersembunyi
agenda terselindung sangat

azhareeeeee tetiba sms aku setelah sekian lama...sangat lama xde bunyi...
dia ni susah sket nak teka..kekadang dia memang ikhlas tanya kabar...
tp setelah beberapa sms, dia resign, nk start keje sales...
haaaaaaa.... aku dah suspicious...
belek punya belek....terima kasih encik google...
dia tgh hangat buat MLM!!!!

benci tau...aku baru nk berbunga-bunga gembira tetapi hasil penemuan en google... menghampakan aku..(yer...aku suka dia...comel, putih, mata sepet)
kenapa lah aku tak serik2 dgn lelaki2 yang bertanam tebu di tepi bibir nih...
ayat2 dia...kalah lirik lagu yer...

dunia tanpa sempadan ini a.k.a internet telah menemukan aku bersama lelaki ini bersama ms papr**ka dia....siap ada blog duet gitu...






buat apam polkadot lagi berbaloi dari aku dok layan menghabiskan duit sms org plastik ini...

btw sape nk order apam polkadot..aku jual sebiji RM0.30...
min order 50pcs..
sekian terima kasih..





**mood...moody...

apam dot dot lagi


aku buat 3 warna... ni pun jenuh nk pilih warna2 yg ada... tapi inilah yg aku pilih....
warna nak dekat2 je kan..


lepas letak sedikit adunan, letakkan intinya yer...


lepas itu hiaskan polkadotnya supaya lebih berseri..



ok..sudah siap..boleh dibungkus dan terus dihidangkan kepada kawan2 jerung di opis....
hehehehe