Friday, March 4, 2011

berusaha, berdoa & bertawakal

masih lagi membaca bab 1 buku yg aku baru beli tu..
terhegeh2 membaca buku2 camni kan...
bila bab2 camni mmg aku cam kura-kura...
sbb nak memahami 1 persatu ayat..
kalau baca novel... aku mmg jenis baca melompat..
aku buat ayat sendiri dgn kata-kata kunci..
ceh... penat je penulis menulis kan..
serius aku jenis baca melompat..tu pasal dedulu tak score 4flat!
hahahaha

balik kepada buku Indahnya Amalan Berdoa tu...
memang kita dianjurkan berdoa & bertawakal...
tapi setelah berusaha..

sebab rezeki, kejayaan tak terjun dari langit..
berdebuk depan mata..
contoh paling senang... masa belajar.. masa sekolah..
kita baca buku, buat homework, buat ulangkaji dan amik peksa..
dan kita bersungguh-sungguh berdoa tuk dapat result best dan bertawakal lepas dah jawab exam..
camtu gaklah dlm keadaan yg lelain...

ya.. aku tgh cuba fokus kepada kes mencari JODOH...
USAHA.... errmm dimana usaha tu?
usaha berjumpa jodoh?
aku pegi keje..balik keje..
paling2 melepak pun dgn k fid..
selebihnya aku menonong naik lrt sampai rumah kg baru...
tengok tv..
jumaat balik kg jawa..sabtu ahad dok rumah jaga kucing, jaga aish, membuat kek...

aktiviti sosial? errmmm apa tu? hahahahaha
aku dah lama tak join menatang2 ada jumpa orang dan prospek...
dulu masuk alumni dgn tujuan sama... lepas tu aku bosan...sangat banyak agenda politik...
join treasure hunt... ermm dah lama tak g treasure hunt..
ahli kumpulan pun dah bersara...
kawan-kawan? memang sedih bila kawan-kawan dah beranak pinak... dorang ada tanggungjawab jaga keluarga... makanya sekian je la jawabnya kan...

ada ke kawan aku suh letak iklan wall FB aku
"call for all single males as husband's material, Terms & Conditions apply"
sah2 kata aku gila kannnn....

stress ke? weehhh mahunya tidak...
kan aku dah kata aku tanak dok Rumah Seri Kenangan nanti..
tamaulah aku jadi housemate kak fid n apis tu..
biarlah aku jadi pelawat dorang je dgn anak2 aku nanti....

berdoa hari2 tanpa henti tidak la menjelmakan seorang putera idaman di depan mata aku..
kena cari...kena perhati...
susah gak kan...



jadinya...sape ada senarai calon suami yg sesuai tuk aku..
sila email yer...
terima kasih.....




Wednesday, March 2, 2011

berakhirnya....bermula...

malam td episod akhir drama Hani kat TV3...
bermakna.... ASMARA akan muncul selasa depan!!!!
yeayyyyyy


suka..suka...suka...




aku beli buku ni semalam.. kat Kinokuniya KLCC..
hari sebelumnya (isnin) aku pegi sbb nak beli buku Dato' Ismail Kamus yg Indahnya Hidup Bersyariat tu...tapi takde stok..
aku nampak buku ni banyak lagi..
tetiba semalam masa aku g balik slps aku berfikir tuk beli...
ha... tinggal 2 sahaja...
aku amik satu..tinggal la 1....

buku ni bestttttt..
aku suka...

dan tengah belek2 buku dpn tv...
kebetulan rancangan Halaqah pun pasal doa - password doa
tertib berdoa, bak kata pengacara why, when, where...

ada satu contoh ustaz jemputan tu kata pasal doa...
seorang surirumah tgh solat asar..
tgh duduk tahiyat akhir hujan turun... dia teringat plak kain jemuran..
lepas salam doa dia cakap " ya Allah, macam biasalah"... pastu g angkat kain...
hehehe....aku dgn housemate gelak...
ustaz tu kata jgn gopoh...
doa betul2..
lepas angkat kain tu boleh sambung berdoa..
sebab masa hujan turun tu pun adalah antara masa yg sesuai untuk berdoa...

nanti aku kongsi apa yg ada dlm buku tu plak yer..
byk benda aku nak buat mlm td..

Monday, February 28, 2011

tenang

pernah tak bila jumpa orang... orang yang tak dikenali..
rasa tenang... sejuk je mata memandang dia..
tidak la dia tu handsome bukan main sampai cair hatiku...

tapi muka manis je... dan sesungguhnya sangat tenang dan sejuk hati aku tengok muka dia..


kan bagus kalau bakal 'my other half' camni....
amin...

baby berbulu terkini




comelkan mereka....
ada 4...tapi satu lagi warna semua hitam... memey dah sorokkan awal2...
ni 3 lagi...
sepesen habis yer...
semua warna tom..
sah2 anak si tom la kan...

tak sabar tunggu besar....
mesti sangat comelllllll

Thursday, February 24, 2011

aku tak nak

jadi penghuni RUMAH SERI KENANGAN!!!!

kasut lagi



Kasut brand Everbest.... kalau takde diskaun 50% takdelah makcik mampu nak membelinya



tidak lari dari konsep platform/wedges...
i loike...
dan sangat selesa...


ni bila dah di kaki... aku tau kaki aku tak cantik..
cuma nak tunjuk bila dah kat kaki kassut tu rupa lain sket...




k fid pun sibuk beli kasut...tapi aku takde la mampu nak beli kasut Guess cam dia...
serius cantik kasut dia dan sangat seksi!!



setelah membeli belah.. g makan J-Cool....hahaha diet ke??
takde maknanya kalau dah terbabas makan ni..
tapi ni yogurt.. katanya free fat yogurt...

Tuesday, February 22, 2011

KELAKAR!!!!

nangis...gelak...



memula bad mood...nangis2 nk berkepit dgn nenek je..
nampak camera...terus sengih..
adehlah anak sedaraku..
terus nak dgn maklong dia ... boleh ajak main2...
baru besar tu dah tau camera bagai dan nak "look good in pics"

wahahahahha

kegembiraan di Kg Jawa



yeay...pakcik saya sudah balik....
dia ni sangatlah suka kat adik2 lelaki & ayah aku..
sbb dia jumpa bapak dia pun smeinggu sekali je...tu pun nasib baikla kalau bapak dia cuti... rindu kot figure lelaki...
memanjang dgn kitorang makcik2 & nenek & kak ecah jer....
masa ni adik no 3 aku baru masuk rumah....dia dah tergedik2 gelak...



bersama pakcik kesukaan... :)
ni adik no 3aku..
dalam 2 bulan dia turun 12kg !!!!
makan ati kakak dia tau..
jeans & baju dia suma dah longgar gila... nampak sangat turunnya..
jealous!!!




acik saya takde...mari main bear dia..

adik no 4 kena keje kat Pusat Darah Negara selama seminggu..
so dia takde kat rumah...kena dok asrama..
ni bear emira... menyemak atas katil aku...dah la sama besar dgn aku bear ni..
pastu dah katil tu ada aku, emira + bear.. kekadang aku campak je atas lantai...penuh katil!!
suka gila aish jumpa bear ni...
terjerit-jerit bercakap dgn bear besar....
habislah air liur aish penuh kat bear.. bising acik ko kang....











inilah kegembiraan aku di rumah setiap minggu......

Women better educated than men