syukur di hari Jumaat yang mulia ini...
aku masih tersenyum sejak setengah jam yg lalu.....
Friday, March 25, 2011
Thursday, March 24, 2011
ada apa-apa lagi yang boleh saya bantu
ayat di atas adalah ayat WAJIB cakap untuk mendapatkan rezeki bagi beli sebungkus nasi...bayar hutang...
masa aku keje asterow dulu la...
tak cakap nnt markah kurang..
bila markah kurang kena panggil dgn leader..
ataupun nnt performance kurang...
pastu nnt bonus pun kurang...
sekian terima kasih....
p/s - susah woo hanya nk dptkan gaji sebanyak RM1400.00 masa itu.... tahan telinga saja la....bebudak skang mana main gaji 1k ni... paling kurang demand 3k... kannnnnn
masak, makanan

Di pagi yang hening, ahad lepas....eh ke sabtu...entahla.... hahaha
mak aku kata... buatlah puding mangga tu... ada 2 biji mangga...
aku pun kupas la mangga itu... dan potong2 dah nak masuk blender ni..
alih2 mak aku kata.. cuba potong dadu... letakkan dlm puding tu nanti
uwaaaaa keje remeh mak aku suh buat...
tak baik melawan cakap mak tau...
makanya aku dgn gigihnya potong la dadu... comel2 bersaiz 1cm x 1cm tu ..
tuk dijadikan hiasan dlm puding.... itulah hasilnya dlm gambar di atas
yang lain dah diblend dlm blender...
bahan lain, susu sejat, gula, serbuk agar-agar, sedikit pewarna kuning...

ni adunan dah siap tuang dalam acuan yg kat atas tu...
tetiba banyak plak lagi....

tadaaaaaa.... hahaha tau tak acuan ni dari zaman aku tak sekolah lagi tau..
aku kenal sangat...setiap kali mak aku nak buat agar2...walaupun agar2 kaler merah sirap tu..
nak bagi kitorang teruja... makanya dia letak dalam bekas merah ni....
antik gila....

dan inilah hasilnya....
Puding Mangga Lemak Manis
ni dari acuan merah tu aku letak atas pinggan...
yang acuan biru tu aku bukak2 je dah lompong kena potong...
jadinya takleh nak snap gambar dah siap..
sedap woo bila dah sejuk...
ceh puji diri sendiri...hehehhee
keluarga bahagia
murah rezeki
TUNAIKAN HAJAT ORANG LAIN
menunaikan hajat orang menjadi sebab Allah lapangkan rezeki dalam bentuk tertunainya hajat sendiri.
(aku serius tak ingat sumber info ni dari mana, dari web ke... blog ke...atau buku.. sbb aku tulis dlm hp aku... ampun kalau ada yg rasa ni dari sumbernya... terima kasih yer..)
Sabda Rasulullah SAW :
Siapa yang menunaikan hajat saudaranya maka Allah akan menunaikan hajatnya (Riwayat Muslim)
Wednesday, March 23, 2011
Asmara 2 Episod 3
yerrr ini dia entry yg pasti ada pada hari rabu.. hahahaha
apa jadi? AKU MARAH! GERAM! MELUAT! BENCI!
bukan dgn asmara... dengan cerita dia... dengan skrip bengong sungguh nih..
aku tak nampak cerita tentang Asmara dlm drama ni...
meleret2 dan leret dah jadi citer CEMBURU BUTA MELATI...TAMAK HALOBA SAHLAN... GEDIK ADIK TIRI ASMARA... POYO ADIK TIRI LELAKI ASMARA... OVERACTING NENEK ASMARA...
walau semua ada kait mengait dgn ASMARA... bukan ke patutnya rentetan hidup ASMARA yg kecewa pasal hilang Zaliya..pasal nak jaga adam...
cam entry2 sebelum ni yg aku buat secara langsung dari depan tv...
ayat-ayat asmara tuk melati tuh... buat aku nak baling bantal , buku, majalah, handphone kat tv....
"awaklah perempuan pertama dan terakhir buat saya" oit!!! cakap cam K****G!!!
Asmara 1 kata kat Zaliya " awaklah segala-galanya bagi saya"
konpius ke cik puan penulis skrip.. banyak sangat skrip yg ditulis sampai tercampur aduk....
pastu...balik-balik muka melati...balik-balik muka melati....tak pun muka nenek.... eiii bosan tau...
Amanjelina je lah pengubatnya... scene dia je masuk kepala aku... pastu aku tgk cam tgk iklan tv jelah drama ni... iklan pun masuk dlm kepala aku tau...terutama kalau iklan makanan...
baper kurun la aku nk tunggu asmara terjumpa dgn zaliya ni..
bila lagi episod asmara-zaliya ni..
cukup2 la episod melati-nenek-sahlan-adam-adik tiri....
sikit2 dah la...
plot utama dia kan ASMARA....dah tajuk ASMARA....
INI SANGAT MENGECEWAKAN!!!!!!!
penantian 3 bulan tuk tengok ASMARA2.... errrmmmmm......
tulis komplen kat Suhan agak2 dorang kesah tak??
tulis komplen kat Suhan agak2 dorang kesah tak??
Tuesday, March 22, 2011
oit ASMARA!! apahal la ko nih....
Oit Asmara!!!!
Baru 3 episod..
Apa jadi kat ayat-ayat ko pada zaliya kat episod akhir haritu????
Ayat 'betul kata Melati, saya lebih cintakan awak daripada dia'
Hanya kata-kata dusta? Lain plak ko cakap dgn Melati...
Saya amat kecewa dengan awak en ASMARA!!!!
Hingga saat ni hanya amanjelina je pengubat aku nak tengok drama nih....
Luv u la Amanjelina... :)
Baru 3 episod..
Apa jadi kat ayat-ayat ko pada zaliya kat episod akhir haritu????
Ayat 'betul kata Melati, saya lebih cintakan awak daripada dia'
Hanya kata-kata dusta? Lain plak ko cakap dgn Melati...
Saya amat kecewa dengan awak en ASMARA!!!!
Hingga saat ni hanya amanjelina je pengubat aku nak tengok drama nih....
Luv u la Amanjelina... :)
Friday, March 18, 2011
langgar lari
semalam aku g melawat adik ipar aku..
accident...langgar lari..
dia masuk Gleneagles Ampang
agak teruk gak la..
geram sungguh aku dgn org yg bawak kete tu..
dah langgar pastu lari...
motor dia baru keluar 2 minggu..
kalau tgk motor cam takde apa2..
nampak no plat je patah..
dianya... leher takleh gerak..
tangan kiri retak...
luka kat dahi... kat kaki...
dah tu tido mengiring jer..
ni adik ipar , daddy si aish la... mana aku ada adik ipar lain..
dah tu semalam nk g bilik dia aku termelawat salah bilik..
malu gila...
hahahahahahhaha
semoga dia cepat sembuh ... sian aish dah 2 malam mummy dia takde tuk dodoikan dia..
daddy lak masuk spital..
dan aku..
harini half day... byk urusan..
Subscribe to:
Posts (Atom)




