Monday, September 29, 2008

A Night To Remember

Berbuka di IKEA,
Bersahur di Jom Singgah Makan Danau Kota,
Sunrise di Genting...
A night to remember...















Friday, September 26, 2008

nila rupa biskut yg aku nk buat

nama dia chocolate treasure...
bila tah nk buatnya...hehehe..
ni aku kidnap dr web sape tah..ampun...






memacam cerita...

Pagi tadi aku bangun je terus lepak depan tv..masa tu da pukul 545..
Mak aku da bising da… bila nk siap..ayah nk pegi cepat tu..
Pastu aku teringat hr ni hr jumaat…ptg ni aku ada date bersama Amirul Sufie..
Maknanya aku kena drive..
Aku bgtau mak nk drive..pastu aku tido depan tv..
Mak aku sound “bangunla ..siap elok2..ni nk g keje cam nk g pasar jer..”
Huhuhu…ni bukan br 1st time dia sound yer..
Aku rs sejak aku start keje 6 thn lalu statement ni kuar dr mulut dia..
X dinafikan mak aku jenis agak perfectionist dlm byk perkara..
Dari kecik proses nk mandi n bersiap je kalau buat SOP leh bukukan da..
Hahahaa..

Hari ni..aku drive g keje dgn tenang..jem cam biasa kat federal tuh… tp aku ok je sbb ditemani lagu2 raya..
Syahdu weh.. takde kampong nk balik…huhuhu…

Dan skang aku stil cam rasa terawang-awang ni… dala selasa n rabu aku MC 2 hari..takkan nk MC lagi..
Doc tu kata if ubat da hbs still sama aku kena g jumpa specialist ENT..
Huhuhu tamau!!.
Doc kata mungkin ada infection kat ENT.. yg sebabkan pressure x balance dan sebabkan keseimbangan badan aku x betul….
Plus aku rasa sume bunyi bergema dlm tinge kanan..cam dok dlm gua plak..
Takpe dugaan bulan puasa..

Cakap pasal dugaan..rabu malam satu lagi dugaan..
Wah sedap2 hati kan dia kata “ it’s just an sms.. I main2 jerk.. I Cuma berseloroh”
wahhh gitula kan…
Bo**h betul la dia nih..memainkan perasaan org tu cam main masak2 ke..or main dam haji..
Takpe..takpe… ko bakal ada famili… paling dekat pun ko ada adik pompuan…buatla selalu kat org…sorang sumpah sebakul…kalau 6 org..da baper bakul..
Tunnggu dan lihat je la yer…

Trus aku takde mood nk update blog..
Nntla sambung..

Thursday, September 25, 2008


i luv this..

Be extravagant and bold, today -- now is not the time to hide your light under a bushel! Get back in touch with your more outgoing nature and stop worrying about what people might think of you. Who cares what others think, anyway? You need to feel good about yourself -- and the best way to make that happen is to speak up and make that joke that's on the tip of your tongue. So what if it annoys someone? As long as you're not insulting, you are free to spout off.

Friday, September 19, 2008

Think about this for a min......

If I happened to show up on your door step crying, would you care?
If I called you and asked you to pick me up because something happened, would you come?
If I had one day left, to live my life; would you be part of that last day?
If I needed a shoulder to cry on, would you give me yours?

Big Apple Donuts

aku nak gak g beli mlm ni..
ni sume tertengok dlm blog CIKIN la ni...huhuhu..




...nk donut..

ada mood sket..

Setelah berhari-hari aku takde mood nak menulis kan..
So aku ada sedikit mood nk menulis hr nih..

  • Mak aku sibuk dgn projek langsir smocking dia… ayah kata mana langsir leh merokok plak..adeh la ayah…smocking x sama dgn smoking..
  • X start lagi buat kuih raya… nak buat ke?? Huhu tggu adik balik la..
  • Yeay…baju raya aku da siap… mak tinggalkan part leher suh aku jahit…ala..if x siap leher tu pakai je cenggitu… ka nada tudung tutup…heheh
  • Acik da hantar kad jemputan kawin awin..sepupu aku yg berumur 23thn…nkah 10 oct..kenduri 11 oct..
  • Apsal la ko pilih lepas raya ni awin oiii…. Dah la mak aku suh buatkan cupcakes cecantik tuk dia..hmmm..baper hr nk cuti nih
  • Aku ingat nk cuti raya 29-30 so leh la buat kuih raya… nampaknya x amik cuti la aku…sbb nk cuti tuk buatkan cupcake si awin nih..
  • Since aku br masuk keje ..cuti aku Cuma 4.5 hr.. if cuti raya.. nnt cuti awin kawin..belum lagi cuti si jaja (sepupu gak) kawin…(kt penang plak tu si jaja ni) cuti nk g holiday…huhuhh
  • Tetiba aku tgh belek benang nk padankan dgn baju kurung aku tu..(tuk siapkan leher dia) mak aku leh kaurkan statement “ buat baju raya…nk g raya kemana?”
  • “ala.. mak buat langsir smocking segala nk raya sakan kenapa?” ß ni dlm hati je…kang kena sound memacam.. da la x sponsor.. x tlg buat..byk mulut plak kan..
  • Adeh..gaji da mmg pupus… sekering-keringnya…cukup2 duit tambang naik komuter dgn lrt ge keje je..
  • Antara kuih raya yg aku teringin nk buat…teringin jer kot
    Chocolate treasure
    Choc chip cookies
    Biskut nestum
    Biskut cornflakes
    Brownies
    Cupcakes


Thursday, September 18, 2008

Wednesday, September 17, 2008

tahniah

dlm 2 minggu ni ada 3 kelahiran..
minggu lepas hari selasa Sity Nurul Asyadha dpt baby girl bernama Widya Sity Sabytah..

pastu hari ahad plak Zerol @ Spider dpt baby girl gak... x tau nama..

semalam Miza selamat melahirkan baby girl juga...Aimi Husna ..
minah ni aku rasa nk gelakkan je..
spt biasa..dah 4 kali terjadi ni..(aku call kekawan..dorang dlm labour room)
aku tergerak nk call dia..
kan betul..dia dlm labour room...
aku sms.."miza. da bersalin ke?" x reply..
alih2 kul 140pm aku dpt sms "br pas je ni.kul 130 td.xjahit lg ni.penat.sakit gile kak bersalin"

boleh plak sms aku ms dlm labour room lagi..br 10min baby kuar..
minah redah tul!!! aku trus reply sms suh dia rest..
sempat lagi dia reply balik "Dpt bb girl.sakit.lapar"
adehla.. sakit bersalin belum habis..sempat sms...sempat nk citer dia lapar..

tp sempat la dia dpt Big Apple Donut yg dia teringin sangat sblm bersalin..

rasanya ramai baby girl yg lahir thn ni..
Baby syitut je boy rasanya... dlm kalangan kekawan aku la..

turn aku??
hmm...............


......