aku menyampaikan pesanan sahaja..
sesiapa mengenali Shahrul Riza b Mohamad Noor
Ex-MRSMBP, Vital 95, SPM 96..
anda dijemput hadir ke majlis perkahwinannya pada:
31 Mei 2009
di Taiping..
untuk maklumat lanjut boleh call dia sendiri.
Sunday, May 31, 2009
Thursday, May 28, 2009
destinasiku
- Istana Kenangan Kuala Kangsar (last pegi masa treasure hunt bersama En Saad...weh gambor aku dah hilang ker?)
- Masjid Ubudiah Kuala Kangsar
- Oldest Rubber Tree in Malaya
- Istana Ulu Kuala Kangsar
- Matang Mangrove Forest Reserve - perkhemahan pengakap MRSM SeMalaysia
- Kota Ngah Ibrahim - perkhemahan pengakap MRSM SeMalaysia
- Zoo Taiping
- Burmese Pool Taiping - best jer picnic sini...last pegi hujung 1995..huhuhu lamanya..masa ada perkhemahan pengakap MRSM SeMalaysia (yer..aku seorang pengakap) kat Kem Maju Taiping
- Bukit Larut (Maxwell Hill) - aktiviti pengakap gak..rasanya naik jalan kaki but turun naik jeep..or either way..haha buruknya memoriku..
- Taman Tasik Taiping
- Muzium Perak - zaman pengakap jugak..
baru ku teringat... masa kembori (camni ke eja..hehe) kena ikut cam program2..kenalah pilih..sah2 aku takkan pilih aktiviti yg libatkan fizikal...makanya aku pilih jer aktiviti melawat kawasan bersejarah... hehehehe
- Bukit Bendera - tak pernah sampai pun tau..
- Muzium Pulau Pinang
- Butterfly Farm
- Fort Cornwallis
dan entah mana2 lagi yang aku jumpa tgh jalan..sbb tetiba aku cam penat nk menulis dan byk benda nk clearkan..
Wednesday, May 27, 2009
tak sanggup aku tengok
tak sanggup rasanya nak tengok gambar2 kat kotak rokok tu semua..
depan belakang gambar mengerikan..
aku yg terpaksa tengok sbb kotak rokok tu dlm bagpack org yg berdiri depan aku dlm LRT...
dia letak dlm poket yg jaring2 tu..so nampak la gambar tu..
adehla ngeri n geli ok..
perokok2 ni aku jamin dah lali dgn pics tu sume
atau dorang transfer g kotak lain...
depan belakang gambar mengerikan..
aku yg terpaksa tengok sbb kotak rokok tu dlm bagpack org yg berdiri depan aku dlm LRT...
dia letak dlm poket yg jaring2 tu..so nampak la gambar tu..
adehla ngeri n geli ok..
perokok2 ni aku jamin dah lali dgn pics tu sume
atau dorang transfer g kotak lain...
Tuesday, May 26, 2009
kebetulan kah?
hari ni ada meeting..dgn vendor..
pastu seperti biasa..comp aku ni deal mesti dgn kroni2 sahaja..
eh jgn slaah sangka..
kroni di sini bermaksud..kami kenal sesama sendiri bermula dari comp yang sama...
pernah keje sebumbung sebelum memasing bawak haluan memaing ke comp lain..
tapi masih keep in touch la..
so hari ini Abang Fizi ni dtg..dulu dia keje sekali..
sajer la tanya kabar.. masa tu tgh borak dgn sorang lagi rakan sepejabat aku ni..wahh ayat skema..
tetiba dia citer dgn colleague aku tu
"when this lady (merujuk kepada aku) join us.. they came in package..(hahahaha)...i mean they are few of them join us at the same time..but from 4 of them only 1 get married the other 3 still single.."
aku pandang Abang Fizi...aku tanya.."sape yg kawin?"
pastu dia kata "diana"
pastu aku teringat.. aku pun jawab
"yelah kitorang kan ke classmate... diana tu satu sekolah satu batch sahaja.. dia kelas lain..dia yg lain..dia la kawin... kami bertiga classmate...
aku, yan, niza, sofi...masuk comp tu hampir pada masa yang sama..
hanya bermula bila kawan satu uni niza interview....
pastu si HR pada masa tu..merangkap HR n bos aku skang ni...tanya kawan niza tu ada tak org nk keje kerani contract 3 bulan..
masa tu aku x keje..jadinya aku di recommend n terus dapat..
lepas tu.. dorang cari junior engineer.. niza tak keje lagi dia sambung master..maka aku recommend yan... yan pun join..
tak lama lepas tu niza plak join...
niza plak bawak sofi join..
tak lama lepas tu aku join semula..
dan aku plak bawak masuk senior sek aku.. si spider..
pastu aku benti..spider bawak masuk budak batch aku..MRSMBP kelas D kot...
dan ofis tu jadi kroni kami2 sahaja..
oh lupa ada lagi sorang supersenior kami keje situ... tp dia ni masuk sendiri not by recommendation..
lepas tu..history...hahaha... comp tu merge.. ramai kuar ke comp lain.. but kami ni cam ada connection..
tapi mmg best masa itu..
comp nih pun camtu gak sistem dia..
sistem angkut kekawan masuk keje..
hahahaha
Abang Fizi ni dok dekat rumah aku..
dulu dia pernah hantar aku balik sbb MC..masa belum ada kete..
so aku jemput dia adik aku kawin..
tu yg timbul cerita antara yg masuk hanya sorang yg kawin..
hahahaha..
pastu seperti biasa..comp aku ni deal mesti dgn kroni2 sahaja..
eh jgn slaah sangka..
kroni di sini bermaksud..kami kenal sesama sendiri bermula dari comp yang sama...
pernah keje sebumbung sebelum memasing bawak haluan memaing ke comp lain..
tapi masih keep in touch la..
so hari ini Abang Fizi ni dtg..dulu dia keje sekali..
sajer la tanya kabar.. masa tu tgh borak dgn sorang lagi rakan sepejabat aku ni..wahh ayat skema..
tetiba dia citer dgn colleague aku tu
"when this lady (merujuk kepada aku) join us.. they came in package..(hahahaha)...i mean they are few of them join us at the same time..but from 4 of them only 1 get married the other 3 still single.."
aku pandang Abang Fizi...aku tanya.."sape yg kawin?"
pastu dia kata "diana"
pastu aku teringat.. aku pun jawab
"yelah kitorang kan ke classmate... diana tu satu sekolah satu batch sahaja.. dia kelas lain..dia yg lain..dia la kawin... kami bertiga classmate...
aku, yan, niza, sofi...masuk comp tu hampir pada masa yang sama..
hanya bermula bila kawan satu uni niza interview....
pastu si HR pada masa tu..merangkap HR n bos aku skang ni...tanya kawan niza tu ada tak org nk keje kerani contract 3 bulan..
masa tu aku x keje..jadinya aku di recommend n terus dapat..
lepas tu.. dorang cari junior engineer.. niza tak keje lagi dia sambung master..maka aku recommend yan... yan pun join..
tak lama lepas tu niza plak join...
niza plak bawak sofi join..
tak lama lepas tu aku join semula..
dan aku plak bawak masuk senior sek aku.. si spider..
pastu aku benti..spider bawak masuk budak batch aku..MRSMBP kelas D kot...
dan ofis tu jadi kroni kami2 sahaja..
oh lupa ada lagi sorang supersenior kami keje situ... tp dia ni masuk sendiri not by recommendation..
lepas tu..history...hahaha... comp tu merge.. ramai kuar ke comp lain.. but kami ni cam ada connection..
tapi mmg best masa itu..
comp nih pun camtu gak sistem dia..
sistem angkut kekawan masuk keje..
hahahaha
Abang Fizi ni dok dekat rumah aku..
dulu dia pernah hantar aku balik sbb MC..masa belum ada kete..
so aku jemput dia adik aku kawin..
tu yg timbul cerita antara yg masuk hanya sorang yg kawin..
hahahaha..
Monday, May 25, 2009
baru ku tahu..
Tarikh perkahwinan parents aku ialah :
9 September 1978 @ 9.9.78
hahaha... jgn gelak sbb aku baru tau..
dorang ni (parents aku ) bukan jenis bercerita pasal majlis dorang..
gambar majlis dorang pun aku tak perah tgk full yer..
yg ada pun bila aku terjumpa sekeping dua yg cicir dr album tu..
hehehe...
masa borak2 semalam la nih masa isi borang permohonan nikah adik aku...
memula dgn konpidenya ayah aku jawab tarikh perkahwinan dia 9.9.79..
aku tgh tgk tv.. cam pelik jap...eh..aku lahir 1.7.79..camne kawin 9.9.79..
pastu mak aku plak kata ehhh...78 la..
mak aku sambung.. tulah ayah tak sabar.. mak nak no 9 tu..dia nak cepat gak..
parents aku decide nak kawin dalam 3 bulan jer.. means dorang tunang 3 bulan jer...dorang kenal pun tak lama..
pastu aku gelak2... aku kata elok la tu..ada penyambung nya..
adik aku tu.. tunang bulan 3 kawin bulan 7..
tu cerita kawin...
aku hanya akan tau info2 begini bila ada sesi berborak2 jer..
nk harap aku tanya... mebi aku tak diajar dr kecik tuk busybody...hahaha
pastu masa sabtu ..masa amik adik aku kt kg baru..
aku sibuk nk carik stesen LRT..
baru juga ku tahu...
mak aku pernah dok situ.. dok kampung baru...rumah sedara kitorang..pastu masa tu plak dia dok situ masa peristiwa 13 mei tu.. dia tunjuk la rumah mana.. pastu ada few rumah la..rumah sepupu2 dia..haha yg semuanya dah pindah dari situ..
pastu dr kg baru ke sri gombak plak sbb aku tempah baju kat situ..
aku lalu AKLEH.. pastu lalu depan Zoo..
mak aku pernah dok Ulu Klang ni gak..belakang Zoo..
rumah arwah tok sedara.. dan paklong aku (abang mak aku) serta arwah tok sedara aku tu...antara pekerja terawal masa zoo tu bukak..
dan masa aku praktikal kat zoo aku lebih dikenali sebagai cucu si Tam..
mak aku cakap dedulu zoo tu tiket dia 30sen... masa tu tak banyak binatang pun..
adalah ayam, burung, gajah..yg dia ingat la..
skang tiket dah jadi Rm15..
seronok sebenarnya bila berjalan2 dgn mak aku...
bila mak aku kata weekends kena balik bawak dia keluar sejak adik aku tunang sbb byk urusan..
aku cam...alahai habisla aktiviti weekend aku bersama rakan2ku..
tapi sebenarnya bila dah camni..sebenarnya lagi best tau..
aku rasa banyak masa aku selama nih bukan spend dgn dia..
sibuk belajar.. dok asrama...dah keje plak dok berjalan dgn kekawan..
pastu aku teringat..InsyaAllah ada jodoh aku..
mana lah masanya camni.. mungkin ada..tapi tak sepenuhnya..
dan..selagi dia masih kuat untuk berjalan...
aku bawak la dia jalan2....
9 September 1978 @ 9.9.78
hahaha... jgn gelak sbb aku baru tau..
dorang ni (parents aku ) bukan jenis bercerita pasal majlis dorang..
gambar majlis dorang pun aku tak perah tgk full yer..
yg ada pun bila aku terjumpa sekeping dua yg cicir dr album tu..
hehehe...
masa borak2 semalam la nih masa isi borang permohonan nikah adik aku...
memula dgn konpidenya ayah aku jawab tarikh perkahwinan dia 9.9.79..
aku tgh tgk tv.. cam pelik jap...eh..aku lahir 1.7.79..camne kawin 9.9.79..
pastu mak aku plak kata ehhh...78 la..
mak aku sambung.. tulah ayah tak sabar.. mak nak no 9 tu..dia nak cepat gak..
parents aku decide nak kawin dalam 3 bulan jer.. means dorang tunang 3 bulan jer...dorang kenal pun tak lama..
pastu aku gelak2... aku kata elok la tu..ada penyambung nya..
adik aku tu.. tunang bulan 3 kawin bulan 7..
tu cerita kawin...
aku hanya akan tau info2 begini bila ada sesi berborak2 jer..
nk harap aku tanya... mebi aku tak diajar dr kecik tuk busybody...hahaha
pastu masa sabtu ..masa amik adik aku kt kg baru..
aku sibuk nk carik stesen LRT..
baru juga ku tahu...
mak aku pernah dok situ.. dok kampung baru...rumah sedara kitorang..pastu masa tu plak dia dok situ masa peristiwa 13 mei tu.. dia tunjuk la rumah mana.. pastu ada few rumah la..rumah sepupu2 dia..haha yg semuanya dah pindah dari situ..
pastu dr kg baru ke sri gombak plak sbb aku tempah baju kat situ..
aku lalu AKLEH.. pastu lalu depan Zoo..
mak aku pernah dok Ulu Klang ni gak..belakang Zoo..
rumah arwah tok sedara.. dan paklong aku (abang mak aku) serta arwah tok sedara aku tu...antara pekerja terawal masa zoo tu bukak..
dan masa aku praktikal kat zoo aku lebih dikenali sebagai cucu si Tam..
mak aku cakap dedulu zoo tu tiket dia 30sen... masa tu tak banyak binatang pun..
adalah ayam, burung, gajah..yg dia ingat la..
skang tiket dah jadi Rm15..
seronok sebenarnya bila berjalan2 dgn mak aku...
bila mak aku kata weekends kena balik bawak dia keluar sejak adik aku tunang sbb byk urusan..
aku cam...alahai habisla aktiviti weekend aku bersama rakan2ku..
tapi sebenarnya bila dah camni..sebenarnya lagi best tau..
aku rasa banyak masa aku selama nih bukan spend dgn dia..
sibuk belajar.. dok asrama...dah keje plak dok berjalan dgn kekawan..
pastu aku teringat..InsyaAllah ada jodoh aku..
mana lah masanya camni.. mungkin ada..tapi tak sepenuhnya..
dan..selagi dia masih kuat untuk berjalan...
aku bawak la dia jalan2....
Thursday, May 21, 2009
camne aku tak rasa geram
4:49:30 PM niza1979: ada tak sesapa ke KL?
4:49:35 PM niza1979: awak ada nak ke HQ tak?
4:49:53 PM mnbar_ext: tidak mahu ke HQ..
4:50:11 PM niza1979: kenapa?
4:50:15 PM mnbar_ext: dekat site experiance..
4:50:21 PM niza1979: maksud saya
4:50:28 PM niza1979: ada tak awak kena pegi HQ dlm masa terdekat nih
4:50:31 PM mnbar_ext: lagi banyaak..
4:50:34 PM niza1979: adehlah susahnya nk fahamkan awak nih nazir
4:51:13 PM mnbar_ext: nazir dekat sini lagi banyak dapat IQ..
4:51:24 PM mnbar_ext: HQ tidak ada benda sudah..
4:51:37 PM niza1979: saya tanya soalan ni :
4:51:43 PM niza1979: awak ada nak kena pegi HQ tak?
4:51:52 PM niza1979: bukan soalan saya "awak nak tukar g HQ tak?"
4:52:06 PM mnbar_ext: haa?
4:52:14 PM mnbar_ext: boleh tukar ker?
4:52:20 PM mnbar_ext: macam mana?
4:52:31 PM mnbar_ext: mesti lah nak..
4:52:35 PM niza1979: bukannnnnnnnnnnnn
4:52:39 PM niza1979: adehla nazir
4:52:52 PM niza1979: saya tanya.. awak ada nak ke HQ ke dlam masa terdekat ni
4:52:58 PM mnbar_ext: ohh..
4:53:11 PM mnbar_ext: tidak ada, kenapa?
4:53:17 PM mnbar_ext: nak kirim?
4:53:27 PM mnbar_ext: udang sungai ker..
4:53:33 PM niza1979: takde la..
4:53:43 PM mnbar_ext: buaya pun ada sini..
4:49:35 PM niza1979: awak ada nak ke HQ tak?
4:49:53 PM mnbar_ext: tidak mahu ke HQ..
4:50:11 PM niza1979: kenapa?
4:50:15 PM mnbar_ext: dekat site experiance..
4:50:21 PM niza1979: maksud saya
4:50:28 PM niza1979: ada tak awak kena pegi HQ dlm masa terdekat nih
4:50:31 PM mnbar_ext: lagi banyaak..
4:50:34 PM niza1979: adehlah susahnya nk fahamkan awak nih nazir
4:51:13 PM mnbar_ext: nazir dekat sini lagi banyak dapat IQ..
4:51:24 PM mnbar_ext: HQ tidak ada benda sudah..
4:51:37 PM niza1979: saya tanya soalan ni :
4:51:43 PM niza1979: awak ada nak kena pegi HQ tak?
4:51:52 PM niza1979: bukan soalan saya "awak nak tukar g HQ tak?"
4:52:06 PM mnbar_ext: haa?
4:52:14 PM mnbar_ext: boleh tukar ker?
4:52:20 PM mnbar_ext: macam mana?
4:52:31 PM mnbar_ext: mesti lah nak..
4:52:35 PM niza1979: bukannnnnnnnnnnnn
4:52:39 PM niza1979: adehla nazir
4:52:52 PM niza1979: saya tanya.. awak ada nak ke HQ ke dlam masa terdekat ni
4:52:58 PM mnbar_ext: ohh..
4:53:11 PM mnbar_ext: tidak ada, kenapa?
4:53:17 PM mnbar_ext: nak kirim?
4:53:27 PM mnbar_ext: udang sungai ker..
4:53:33 PM niza1979: takde la..
4:53:43 PM mnbar_ext: buaya pun ada sini..
Wednesday, May 20, 2009
report polis II
rentetan peristiwa timbulnya sms semalam kak fid nk report polis aku hilang..
dia email ajak lunch..
haha aku call dia...
'ha...kawan aku ada dah..takyah g police station"
heheehehe..
jauh gila ajak aku g lunch...dah la panas terik.. kena jalan g opis dia..
sib baik dia nk drive..maka..ke KOMPLEKS KRAF jln Conlay la kami..
lunch kat situ..sib baik pengudaraan yang baik..
sejuk je..kipas kuat..
yg penting food sedap dan murah hoccay!!!
jauh la plak nk menapak setiap hari...hahahaha..
balik dia hantar sampai depan opis..
esok kita janji makan sesama lagi yer kak fid................
***sure aku akan bosan n sunyi bila dia kawin nanti..lagi2 if dia nk ikut hubby dia g oversea..***
dia email ajak lunch..
haha aku call dia...
'ha...kawan aku ada dah..takyah g police station"
heheehehe..
jauh gila ajak aku g lunch...dah la panas terik.. kena jalan g opis dia..
sib baik dia nk drive..maka..ke KOMPLEKS KRAF jln Conlay la kami..
lunch kat situ..sib baik pengudaraan yang baik..
sejuk je..kipas kuat..
yg penting food sedap dan murah hoccay!!!
jauh la plak nk menapak setiap hari...hahahaha..
balik dia hantar sampai depan opis..
esok kita janji makan sesama lagi yer kak fid................
***sure aku akan bosan n sunyi bila dia kawin nanti..lagi2 if dia nk ikut hubby dia g oversea..***
TERIMA KASIH
2 perkataan ni..sangat bernilai sebenarnya..
aku tak ingat sape yang ajar..maksud aku yang spesifiknya siapa..
tapi salah sorang cikgu/ustazah masa sekolah...
sekolah rendah..
dia kata ucap jer terima kasih/ thank you kat sesapa yang dah tolong kita atau yang beri sesuatu dalam apa jua bentuk..walaupun dia driver bas..
dia kata bila turun bas..cakap lah terima kasih kat driver tu walau pun dia masam muka tgh bengang dgn traffic jam ke..
sekurangnya dia da hantarkan sampai ke destinasi kita..
yang ni aku amat ingat.. dan lepas2 tu mmg aku ucap terima kasih kat driver bas..semuanya..seingat aku la..
walau masa aku naik bas ekspres dari klang/kl ke penang masa sekolah kat sana...
aku still ingat nk ucapkan benda ni..
bukan la nak puji diri sendiri...
tapi ajaran tu yang melekat kat kepala aku ni..
terima kasih cikgu...
walaupun benda ni kecik pada sesetengah orang....memberi impak besar pada aku...
maksud aku..aku masih ingat dan simpan pesanan ini...
kalau aku window..masuk kedai belek2 barang...walau ada/ tak salesperson yang assist..walau aku tak beli apa2.. aku akan cakap terima kasih gak..
yelah..walau tak melabut wang ringgit...dia bagi gak aku masuk kedai kan...
plus pengalaman berada dlm retail mmg mengajar aku bab2 courtesy ni..
RUKUNEGARA pun ada kan...
yang kelima - KESOPANAN DAN KESUSILAAN
adeh..malas plak nk ulas pepanjang...keje banyak..
nanti aku sambung...
hehehe
btw..kekawan yang kenal aku.. aku akan tukar no phone..
akan diberitahu kelak..
sbbnya sejak iklankan bilik sewa...penyalahgunaan no phone menjadi-jadi yer..
sekian...
aku tak ingat sape yang ajar..maksud aku yang spesifiknya siapa..
tapi salah sorang cikgu/ustazah masa sekolah...
sekolah rendah..
dia kata ucap jer terima kasih/ thank you kat sesapa yang dah tolong kita atau yang beri sesuatu dalam apa jua bentuk..walaupun dia driver bas..
dia kata bila turun bas..cakap lah terima kasih kat driver tu walau pun dia masam muka tgh bengang dgn traffic jam ke..
sekurangnya dia da hantarkan sampai ke destinasi kita..
yang ni aku amat ingat.. dan lepas2 tu mmg aku ucap terima kasih kat driver bas..semuanya..seingat aku la..
walau masa aku naik bas ekspres dari klang/kl ke penang masa sekolah kat sana...
aku still ingat nk ucapkan benda ni..
bukan la nak puji diri sendiri...
tapi ajaran tu yang melekat kat kepala aku ni..
terima kasih cikgu...
walaupun benda ni kecik pada sesetengah orang....memberi impak besar pada aku...
maksud aku..aku masih ingat dan simpan pesanan ini...
kalau aku window..masuk kedai belek2 barang...walau ada/ tak salesperson yang assist..walau aku tak beli apa2.. aku akan cakap terima kasih gak..
yelah..walau tak melabut wang ringgit...dia bagi gak aku masuk kedai kan...
plus pengalaman berada dlm retail mmg mengajar aku bab2 courtesy ni..
RUKUNEGARA pun ada kan...
yang kelima - KESOPANAN DAN KESUSILAAN
adeh..malas plak nk ulas pepanjang...keje banyak..
nanti aku sambung...
hehehe
btw..kekawan yang kenal aku.. aku akan tukar no phone..
akan diberitahu kelak..
sbbnya sejak iklankan bilik sewa...penyalahgunaan no phone menjadi-jadi yer..
sekian...
Subscribe to:
Posts (Atom)
