Wednesday, October 20, 2010

baking sabtu ahad lepas


ni gambar pau 1st batch aku... dan kali pertama dlm hidup ini aku buat pau... SANGAT SENANG yer..
tekstur tidak cantik licin sangat sbb aku excited tak tunggu adunan kembang dah masukkan dlm kukus..
tapi resipi ni senang dan sedap
makanya pau telah menjadi hidangan utama minum petang sabtu dan ahad juga breakfast isnin lepas...
inti? ada inti kelapa, kacang merah dan kaya..eh dan lebihan inti karipap mak aku..
dan..lapik pau itu adlaah daun pisang belakang rumah yer..
gigih aku g potong daun pisang n gunting kecik2 buat lapiknya..
sungguh harumm...



adunan congo bar@browkies ( brownie + cookie) sebelum masuk oven



ni plak adunan cookie. aku lupa nama cookie ni tapi ada oatmeal + almond + choc chip




ni adlaah browkie yg dah siap...cookie tak sempat snap yer..
sbb masa buat cookie ni aku baking sambil babysitting... tetiba sume org tinggalkan aku n aish yg sedang tido..

aku tgh sibuk membakar cookie..
alih2 elok je kete mak dia pegi..dia leh melalak padahal nyenyak tido sebelum tu..
nak tido atas riba aku lak.. bila aku alih nangis balik..
last2 tanak tido..
kenalah layan dia plak...

walau lepas tu aku sambung buat tp aku dah penat..maka jadilah cookie tak rupa cookie..

tapi aku dah bagi leeza, k fid, apis & aizul...dan semua kata sedap.. Alhamdulillah

No comments: