Wednesday, January 7, 2009

customer service

aku terbaca satu blog ni citer pasal dia carik manager supermarket sbb x paus hati dgn service..
aku pun teringat la citer aku g Tesco Klang 2 minggu lepas..

aku mmg da aim lama da MP3 player tuh.. so aku sampai2 je aku mintak la nk beli player tuh..
alih2 dia kata kunci takde.. dia pun tanya colleague dia...ada sorang ni leh plak gayut kt phone..
dia call opis mana tah x berangkat...
jerit sana..panggil sini da 15 min..

pastu ada plak salesperson sorang ni ala2 manja2 gatal dtg kt budak ni suh ajak teman susun bantal...aku da nak bagi penampar jer..gila pe customer menunggu nih... leh plak ko buat drama kan..

aku tanya budak tu...takkan sorang je yg ada kunci..dia g mana makan ke?? dia kaat takla kak...dia kuar jap..
pastu muka dia blur...dia kata dgn aku..akak g jejalan dulu 1/2 jam dtg balik...
adehla..aku panas hati... aku bkn nk beli brg lain...
aku berjalan dgn marahnya keluar nk g kaunter cust serv..

otw tu aku nampak manager2 (aku rasa la dgn uniform dorang) tgh borak2..aku selamber je ckp..
awak manager on duty hr ni ke?
dia tanya kenapa?
aku kata..saya nk beli MP3..da la tunggu lama takde org layan..pastu dia kata kunci takde...suruh saya tunggu lagi 1/2 jam... lama betul nk tunggu...

aku muka bengang da..
plus dorang borak2 kt bhgan tgh promosi brg sekolah..
memang penuh org...org2 da pandang aku da...

pastu dedua manager pun dok carik la tukang pegang kunci tu...kalut gila ... guna walkie talkie tanya org sini...tanya org sana... manager1 suh carik kt dept apa tah.. manager2 plak dok call opis tanya dia memacam..kalut sebentar dedua manager tuh...sambil x sudah ckp sorry n suruh aku tunggu jap..

alih2 ada sorang ni tgh lenggang kangkung sebelah tempat kejadian..
dia tegur manager1...manager tu jawab 'oit yati...ko kemana...ni customer tunggu da nih...lama tau..'

sengih2 jer trus g tempat MP3 tu..
ckp sorry kt aku.. lepas test lebih kurang..aku pun blah g bayar...

punyalah besar tesco tu x cukup staff ke..sah2 hr tu ahad...n menjelang sek bukak..
sure ramai...

sesekali ada org mencarik manager pun bagus gak..apahal laka ku nk round 1/2 jam dlm tesco takde hala tuju... mmgla boleh tp hr tu mmg aku da penat takde mood...dr subuh ke sana sini..

nasib ko la tesco oii...

No comments: