Thursday, January 29, 2009

hujan dalam hati.....

aku rasa sejak dulu mmg blog ni boleh dinamakan blog emosional aku..
aku ngamuk2 pun dlm blog nih..
tak dapat AKU bayangkan diri aku mengamuk real life cam mana aku ngamuk dlm blog...
buruk sehh..

cuti CNY baru2 nih..
sepatutnya aku ke Penang bersama mirul...atas sebab2 yg tidak dapat diatasi..
maka trip dibatalkan..
mak aku suh temankan (read: drive) dia n adik g beli brg nk tunang & kawin..

oh yer InsyaAllah if takde aral dia nk tunang 22 mac n langsung 11 july tahun ini.

so awal pagi isnin...1st CNY bertolak ke Jakel Jln TAR..
traffic ke KL dr Klang x jem langsung bak kata kak fid leh drive takyah tekan brek..
hehehe

tapi bila masuk je Jln Masjid India tu...mak aihhh manusia..
penuh..kete pun beratur n jln slow gila..
aku dropkan mak n adik2 aku depan Jakel n g carik parking..
6 kali... ENAM kali aku pusing.. kuar masuk lalu depan Sogo..masuk balik jln Ampang Hilir..
x jumpa parking spotnya..
nk masuk Maju Junction...the whole building tutup..for CNY kot..

last2 aku nampak pintu ke parking City One Plaza bukak...RM3/entry
trus ke Jakel...
naik tru tingkat 3 cadar pengantin..
adik aku da last stage nk pilih yg mana satu...
aku sampai je saleperson tu tanya... " ni adik ke?"
adik aku gelak..." ni kakak"

leh plak dia sambung tanya " ha...kakak dia da kawin...??"
pergghhh...sibuk sungguh makcik bedah nih kan..

aku senyum je la...takkan aku nk ngamuk kt Jakel tuh...

lepas da beli belah kt situ...adik aku nk ke Semua House..
errmm nk ke Sayang You...tempat yg penuh barang2 nk buat hantaran...

1/2 jam pertama aku excited la memilih gak..
secara tiba-tiba..

mana datang tah emo aku..
aku cam bosan ya amat...aku bengang lak..
tengok org sama2 berpasangan..hati kecik aku yg mmg kecik tersentuh...chewahhh..

terus aku lepak depan bangku depan lif kedai tu...
memula ok... layan MP3..
lelama aku cam panas hati... da siap bersila atas bangku panjang tu...
da cam bertapa..sejam lebih aku tercongok kt situ..

org lalu lalang da berdozen da..ramai betul nk kawin..
makcik2 yg duduk kusi2 sebelah da bertukar ganti..penat tunggu anak cucu kot..
muka aku takyah cakap la...semasam-masamnya cam if ko nak kena tanya la soklan kat aku..
tahap aku rasa aku da leh baling HP, MP3 player...kusi...kasut kt dinding tuh..

aku sms leeza...dia kata nk dia temankan ke?
or dia suh aku lepak rumah dia so bila dorang da habis leh aku dtg jemput jer..
x lah tambah stress aku..



tbc......

No comments: