Wednesday, December 9, 2009

Teater Natrah @ Huberdina Maria Hertogh I

aku menonton teater ini bukan dari sudut penonton yang nakkan hiburan..
tapi aku tengok dari pelbagai sudut..
terutama bila tragedi natrah ni dah mmg jadi tanda tanya pada aku sejak aku berumur 10 tahun..

aku suka...
banyak aku nk tulis pasal teater ni..

tapi aku sibuk skang..
apa pun..memang best sangat... satu teater yang bagus... yg penuh emosi...realiti...

aku sangat- sangat marah pada Tuan Locke...
sangat sedih bersama cik aminah..
sayu dengan keadaan Mansor Adabi..
sangat kesian dgn Natrah yang menjadi mangsa keadaan...

paling aku kagum...
PEJUANG-PEJUANG AGAMA ISLAM pada masa itu... demi menyelamatkan satu iman...menyelamatkan akidah seorang budak perempuan... berjihad demi kebenaran...
sangat kuat emosi pada masa tu.. semangat perjuangan yang amat kuat..

yang tidak dijumpai lagi kot zaman skang...
EMOSI AKU? aku sangat sedih... hampir menangis..

tapi bg yg dtg nk tgk saje2 maya karin /remy ishak berlakon teater tanpa menghayatinya... aku tatau plak apa pandangan dorang....

TEPUKAN GEMURUH UNTUK EIRMA FATIMA














bila la boleh beli buku NATRAH tulisan Datin Fatini ni... ermm..
** bersambung....

No comments: