Wednesday, January 13, 2010

udang masala

bahan-bahan tuk memasak udang masala

tumis bahan-bahan rempah sehingga garing

masukkan udang , tomato, dan cili

masukkan yogurt

tara... dah siap...
boleh dihidangkan..




**semalam ...gara-gara kecewa x jumpa buku 'Breaking Dawn' kat MPH Midvalley..aku beli la buku memasak makanan laut..
makanya..di atas adalah hasilkan..
atas dorongan puan syitut la ni..
tapi bestla...

percubaan pertama aku masak masakan yg konon canggih ni kan..
melilau aku dlm carrefour tu mencari rempah ratus...
pastu kagum2 dgn sume rempah2 yg ada..

sbbnya hari tu mak aku ada kata.. asyikla masak kek & kuih..cubalah masak lauk...
makanya.. aku dah pass masak udang masala ni..
nnt nk try ayam kerutub plak..
nampak sedap..



target lepas ni.. nk beli buku
"RESIPI KENDURI KAWIN PAK ENGKU"
mesti best kan... dia ni selalu masak tuk selebriti kan...


mesti mak aku suka kan..aku dah boleh masak lauk..
YEAY...

1 comment:

Trizz said...

hmmm yummy,..
i can try this recipe,..i love to be in my kitchen too,..wud u like to visit my blog
http://www.loveshappen.blogspot.com/
thx for sharing,..