Wednesday, April 21, 2010

anak tudung jahit sendiri

sebelum ni aku pernah post pasal anak tudung yg aku suka..aku beli online kat SINI

jadinya..aku beli 2 helai.. lepas kubelek.. rupanya aku mampu buat..cehhh berlagak kan..
makanya aku beli 3meter kain 3 jenis warna..
dan aku jahit ikut contoh yg aku beli..
memula 3 helai telah rosak..kerana aku over excited tanpa menghiraukan ira kain yang patut aku ikut..
patutla masa siap aku pakai buruk benor rupanya.. aku rasa nk marah..
dah la aku potong sesiap 3 helai..
setelah dibelek...aku tau cara yg betul..
dan hasilnya tadaaaa :



aku buat 3 warna
kelabu, pink & cream..
ampun la kat org yg jual anak tudung ni online..
makcik tak mampu nak...

aku beli kain ni 3 meter RM9 leh dpt 9 helai ..makanya purata sehelai anak tudung RM1... aku beli 2 helai hr tu 24 + 6(poslaju) = 30..
wahhhhhhhh 30 helai anak tudung tuh..

takpe rezeki dia... kalau aku x beli aku tatau aku leh buat..

**aku da try kecikkan pic tu.. cam pic bebudak letak kat myspace je lagak posingnya... abaikan..

No comments: