Monday, May 17, 2010

tabiat 'prank call'

errmmm aku dok la membaca forum...
kat bhgn misteri, paranormal & sakti..
citer pasal handphone..
tetiba aku teringat perangai 'buruk' kekawan aku..termasuk aku ler tuh..

depan pintu blok ada 1 public phone..
satu2nya public phone depan asrama time tu..
yg memanjangnya org beratur nak call la kan..
maklumlah zaman penggunaan HP belum bermula (tetiba aku rasa amat veteran..haha)

biasanya aku n kekawan akan call lepas2 maghrib..
ke sblm maghrib.. entah aku lupa..
tp time2 cenggitu la..time sumer org takde kecuali kami dlm 4-5 org..
dan juga lepas prep...lepas supper..
time tu kurang org..

dan satu musim itu..ceh cam ada 4 musim plak kat msia..
kitorang ada habit/ perangai buat prank call..
biasalah da call kekadang dan masuk suit 50sen/20sen kan ada lebih..
kekadnag mak bapak sibuk so dah letak phone tanpa duit tu habis..

masa itulah kami akan dail je no apa2...
pastu mulalah aktiviti2 tah apa2..

yang paling aku ingat ayat kawan aku..tah rumah sape jadi mangsa :
"makcik...tolonglah saya makcik... saya emergency nih... saya mintak tolong sesangat"
belum apa2 lepas je ckp ayat tu dengan merayu2 segala dgn rintihan.. pup.. trus letak phone..

kalau korang dapat call camni.. time2 maghrib atau time2 kul 10 lebih..tak ke seriau..
kitorang plak..pakat gelak2..sukati je kan mainkan orang...masa tu mana ingat apa2 pun..
seronok jer

aku rasa 1 insiden buat kitorang stop..
biasala duit tinggal seposen dial la no sesapa..
pastu bila org tu angkat je..pakat reramai (4-5org) ni nyanyi lagu
"we wish you a merry christmas....." sampai habis..kuat-kuat kt gagang tu..

pastu org kat sebelah sana tu punya lah gelak sekuat2 hati... non stop sampai kitorang pandang sesama sendiri..tetiba seram..letak gagang..
aku rasa lepas tu kitorang tak buat dah..

lepas tu plak.. musim public phone boleh terima call masuk..
jeng jeng jeng..

ni pun ada kisahnya....hahahahah
kelakar siut berlakon.................................

** kisah benar 90an

No comments: