Monday, November 1, 2010

apam tepung beras

sabtu lepas..seperti minggu2 yang lain..
aku balik klang dgn penuh perasaan nak baking..
seminggu tu menahan perasaan nak bermain2 dgn tepung butter dan oven..

aku beriya la beli limau nak buat kek oren lembab cam aku nampak dlm blog CMG.

tapi setelah sampai di rumah... mood nk buat kek oren takde plak..
aku keluarkan bahan2 kek aku ....
tu dia.. tetiba aku jumpa.. serbuk koko 2 paket besar yer...
mati2 aku ingat aku dah kehabisan serbuk koko...

pastu aku jumpa walnuts, kismis, badam terus rasa nk buat kek coklat campak sume bahan2 ni dlmnya..
bukan apa.. sejak2 aku rajin sangat buat kek ni... org2 kat rumah mak aku tu nk makan kek yg ber'isi' je..
takat kek coklat kosong je tak pandang.. huhuh

ehhh melalut sampai citer benda lain kan..
jadinya sabtu mlm aku membakar 2 kek coklat yg ada kismis dan walnut didalamnya...
dan aku siapkan adunan APAM TEPUNG BERAS untuk breakfast ahad pagi...

resipi aku jumpa kat sini

sila tengok gambar sahaja la yer...
yang penting aku sangat suka dia jadi cantik..
oleh kerana aku sibuk x cukup masa sbb nk kena g Clinique Makeover kat Pavilion..
makanya apam aku kaler putih je..



No comments: