Wednesday, November 3, 2010

tiba tiba

kesedaran timbul bahawa...
aku sudah GEMOK..
hahaha
bukan isu biasa kan..
tapi mmg terasa la beratnya.. bajunya ketat sana sini...
makanya setelah meng google ke sana sini....
dan telah diberi serba sedikit panduan oleh puan paus
makanya aku try Atkins Diet..

dah mula hari isnin..
ni hari ke 3
tapikan aku mula tanpa timbang berat pun..hahaha merepek kan..

tapi berjaya la mengekalkan rekod tanpa gula 3 hari dah ni..
maklumlah aku ni pantang nampak ABC, aiskrim, kek dan seumpamanya...

aku dah beli bahan2 letak kat rumah tuk senang aku buat cara pemakanan ini.
contoh.. telur sepapan, cheese, cream cheese, heavy cream dll..
dan skang kalau aku nk beli brg makan sure aku terbelek2 la label makanan tu..
siap buat kira-kira lagi..

yang penting ilmu ttg diet ni. dulu masa tahun 2005 aku pernah try.. tapi x jadi sbb aku x buat sepenuhnya.. semua jenis sos aku tala je... padahal sos tu penuh gula n carbo..

yang ni plak aku jumpa td kat caring pharmacy..
sugar replacement..
semalam aku dok carik kat cold storage n guardian takde.. tapi aku nk sangat gula semalam... makanya aku telah membeli PAL SWEET... 50 sachet RM7... terbang RM7 ok..
itu emergency sbb aku nak sangat gula.. padahal tidak bagus yer sbb PAL SWEET tu ada aspartame.

td k fid ajak makan kt pavilion.. aku g CARING PHARMACY terjumpa la EVER SWEETT ni...
yg ni adalah lebih natural sbb ianya dari daun stevia...
harga dia pun best kan...
ini berbentuk sachet aku nk letak kat rumah....

ni plak bentuk kapsul aku nk simpan dlm beg...mana la tau kan.. tetiba memerlukannya
lagipun dah alang2 aku jumpa sbb payah nk jumpa...
belilah sekali 2...

dan ini adalah menu lunch aku... banyakkkk sangat..
patut beli 1 share je dgn k fid sbb kami dedua tak larat habiskan..
salad + charbroiled chicken...sedapp...
dan nyaris aku menyedut air ice lemon tea k fid...
k fid tidak terlibat dlm cara pemakanan aku ini..

mari aku tulis menu tuk 3 hari ni :

ISNIN

breakfast : scrambled egg + mayo
lunch : blackpepper roasted chicken 1/4 + garden salad
dinner :blackpepper roasted chicken
air kosong 9 gelas

SELASA

breakfast : scrambled eggs 2 biji + sekepig cheese
lunch : garden salad + lebihan telur breakfast
dinner : seketul ayam goreng
air kosong 10 gelas

RABU

breakfast : kepingan ayam + telur rebus 1 biji
lunch : charbroiled chicken salad Carl's Junior
dinner : belum decide
air kosong sehingga jam 2.30 ini baru 6 gelas..

harap-harap aku dapat bertahan dgn cara pemakanan ini..
sesungguhnya aku mmg sangat kenyang...
tapi biasalah nafsu nk makanan manis...


PENGARUH NEGATIF... SYUHH... SYUHH.. nyemak kepala otak aku jer...

No comments: