Monday, June 20, 2011

Dewa Cinta Episod 1

Satu lagi drama adaptasi dari novel..
Aku tgk dah separuh jalan..so aku x tgk opening ada ke credit tulis adaptasi novel..
Eh taklah separuh tp dah scene Iqbal celebrate bday dia..
Aku tgk info aku terus 'eh aku tau citer ni' dan bila si June tu masuk je..
Sah2 ni novel dewa cintaku dlm thn 2006 yg beli novel dpt cd free..
Aku sgt ingat sbb tahun itu aku bukak kedai komik aku dan juga tahun reunion pondokupeh kt maktab..

So.. Iqbal ada asma, June penyanyi kelab, nama panggilan Iqbal adalah Iqi..
Sah!!! Novel Dewa Cintaku.. Antara fav novel aku!
Yeay..
Dulu x salah aku novel ni diterbitkan dgn kerjasama Rosyam Nor.. Dan aku sgt x puas ati nak baca novel dan bayangkan Rosyam as hero..
Nasib baik hero drama ni bukan rosyam..
Dan aku rasa sesuai la pilihan hero n heroin tuk drama ini...
Kenapa tak guna lagu yg dibuat khas tuk novel tu eh..
Novel pertama dpt free cd OST novel..

Aku beli buku ni 2 kali.. Sekali hilang.. Aku beli lagi.. Pastu org plak pinjam terus buat harta..
Aduilah.. Nak sgt baca novel ni balik...
Ada ke jual lagi? Esok nak singgah popular carik la..

Dan nampaknya hari2 aku akan tercongok depan tv nak tgk drama ni..
Esok cam scene aku suka jer.. Harus tepat jam 7 depan tv..





Oleh kerana byk dah novel jadi drama..
Aku nak sangat sangat sangat sangat novel ' Sehangat Asmara' dr Aisya Sofea dijadikan drama
Dan nak demand hero heroin adalah Shahz Jaszle & Faezah Elai..
Zainal Arief & Kamilia Najwa.. Terbaek la...

No comments: