Thursday, April 30, 2009

Teater Patung Kertas & Cik Aimi Husna

YEAY..
mlm ni nak pegi tengok Teater Patung Kertas kt MATIC..
ada orang belanjer..

kali terakhir aku tengok teater masa zaman uni dulu..
adeh..lama gila tuh..

dan juga... Cik Aimi Husna ada kat sini..
jap lagi nak ke Aquaria katanya..
mestilah nk g jumpa dia...
mama dia pun last sekali aku jumpa masa zaman uni..


heheheheheheh..
best...best..

tips memakai lipstik

mari kita share..
aku ada habit membeli majalah..
abca tips2 makeup..
pastu tak apply...
hahaha..aku yakin bukan aku sorang..

memula
if pakai foundation...silala letak pada bibir juga yer..
kemudian..sapukan lib balm... housemate aku hadiahkan satu kat aku...mlm dia ajar aku tuh..(thanks yusha)
kemudian..pilihlah lipstik mengikut warna kesukaan anda..
sapukan bibir yg da ada lipbalm itu..
mmg tak nampak kaler lipstik tu sangat..
sebabnya lip balm tu cam da kurangkan kalernya...
or korang tenyeh la bebanyak....heheh
seterusnya..sapukan lip gloss.
yusha cakap if lipstik pinkish...jgn la lipgloss pinkish gak..
go for orangey color..
baru la cantik..

tadaaaa..korang da siap pakai lipstik dgn cantiknya..
actually yusha letak lip liner..but dia apply cantik sangat kat aku..
tp bila aku lukis...ermm cam lukisan apa jer kt bibir nih
hahah
sudahnya aku x guna lipliner tuh..

dan..yg best part is..lipstik tahan lama yer..

semalam aku nampak sha dgn lipstik kaler natural yg cantik banget..
aku tanya lipstik apa..
dia tunjuk..aku x pernah tgk.
skali dia kata...beli kat kedai RM2 tu...huhuhu
tapi serius cantik sangat!!!!

baikla kekawan..pemakaian lipstik dgn betul akan menampakkan lagi seri wajah anda..
walau tak perlu lipstik warna merah cili..
:D

sekian saje tips untuk memakai lipstik dari saya yang baru belajar..

Wednesday, April 29, 2009

Lambat Lagi

dah 3 hari aku bangun lambat..
semalam beriya aku balik awal..
nak basuh baju,...
kemas bilik..
baca novel..(aku beli 6 novel baru masa KLIBF)
tido awal..

tapi apa yang berlaku..

aku balik awal..
aku rendam baju..
kemas bilik..
sapu rumah...
balut novel..

pukul 8 housemate aku balik..
yer..aku ada housemate yg bakal keluar ujung bulan mei..
kitorang jarang bersua...
aku g keje dia belum bangun..
aku balik keje dia belum balik keje..

tgh aku landing kt katil..
dgn pedih ulu hati..
tetiba dia ketuk bilik aku..
cantiknya minah nih..
katanya nk keluar..
mintak tolong aku sapu losyen kat belakang badan dia..
dia pakai bareback dress..

pastu aku ckp la...sha..cantiknya..
sememangnya amat cantik..
kekadang terserempak dgn dia mmg dia sentiasa cantik..

kalau tgk almari kasut dia..takde kasut yg kurang dari 2 " tingginya..
ada sekali 2 minggu lepas aku terserempak dia dlm blik air tgh makeup..
cantik gila la..
cara make up yg natural n cantik..

pastu aku da sapukan losyen ..aku teringat aku ada bedak glitter2..
beli pastu bukan pakai..tanya dia nak ker..
pastu aku ckp lagi..cantiknya makeup mata..
sbb aku mmg ada problem dgn mata sepetku bila bab nk makeup mata..

pastu dia kata...nak sha ajar?
hahah harusla nak..
tu dia...dia makeupkan mata aku sangat cantik yer..
nampak besar la mataku...

SUKAAAA..

sambil dia makeupkan aku..aku tanya la dia.
rupanya since 17 dia da makeupkan org..
pastu lepas SPM dia dtg semenanjung..(dia orang sarawak)
dia keje dgn production house..

dia makeupkan sebelah mata jer
sebelah lagi aku kena makeup sendiri..sambil dia tengok..
best gila la 1 to 1 session..
nk belajar kena la bayarkan if kat luar..

dia mmg banyak ajar la..esp bab love yourself..
u are beautiful in your own way..

dia akat comp dia akakn buat kursus makeup..
sehari.. cam bengkel la.. kt kuching..
kat KL in july..dia kata meh la join..
setelah tengok hasil kerja dia..
aku sangat2 berpuas hati dan aku rasa pergi ke bengkel dia buat tu..
memang berbaloi..

akan diajar makeup tuk kerja, dinner, function..
basic la..

semalam dia ajar aku makeup tuk g kerja..
basic la..
leh guna hehari..

dan..tak perlula nk pakai makeup mahal pun..

tulahhh selama ni dok dgn dia tanak amik tau..
bukan kitorang x bercakap..
sangat jarang berjumpa..
dia lak asyik travel..businesswoman..

if sesapa nk makeup pengantin pun dia buat..
dan aku mmg akan recommmend la..

tapikan..aku takde camera nk capture pic semalam..
huhuhuhu
anyway..sementara dia masih ada kt rumah aku..
if dia ada masa..
harusla belajar lagi yer...

jadinya..sesi belajar telah mengambil masa aku nk tido awal kann..
makanya..sibuk praktis hingga tetiba da kul 1230..
novel x baca gak..padahal aku nk tulis review (chewahh cam best kan..aku tulis kat satu online thingy nih)

aku dah sangat letih
pastu aku teringata da bauh mangga colleague aku bagi kena makan sbb da masak sangat..
makan mangga jam 1245mlm..
hehehe
dan aku dozzed off lebih kurang kul 1am..


ermmm..

Tuesday, April 28, 2009

Japanese Buffet Lunch

yeay.. setelah sekian lama aku teringin..
tetiba je bos aku cakap..
ok today we're going to have lunch at the japanese restaurant downstair...

huhuhuhu..
sangat suka!!!

Monday, April 27, 2009

heartburn pulak...

adeh la..
pedih ulu hati la plak..
dah 3 hari camnih...
balik ni ngadap doctor lagi..
aku tgh control diri la nih...sbb stress akan mengakibatkan lebih banyak gas yang terhasil..
lebih banyak luka yang boleh berlaku..
huhuhuhuhuhu

takut aku baca pasal heartburn nih...


Tanda dan Gejala

Gejala pedih ulu hati boleh terjadi dalam pelbagai jenis termasuk:

Rasa terbakar di dada di bawah tulang dada - YA
Sakit dada selepas tunduk, berbaring dan selepas makan - YA
Rasa terbakar dan kepanasan di dalam tekak atau, cecair panas masam, masin di belakang tekak Sendawa - YA
Batuk yang teruk
Suara menjadi serak
Pernafasan berbunyi seperti serangan asma.


Komplikasi
Sekiranya pedih ulu hati yang teruk, anda memerlukan diagnosa gastroesophageal reflux, Barret's esophagus, peptic ulser atau kanser. Berjumpalah doktor anda untuk mengesahkan dignosa tersebut. Komplikasinya termasuklah oesophagitis, strictures dan barret's oesophagus.

Pedih ulu hati sebenarnya merupakan satu gejala yang boleh disebabkan oleh pelbagai jenis penyakit atau masalah-masalah kesihatan yang berbeza-beza.

Walaupun kebanyakan kes pedih ulu hati disebabkan oleh radang di lapisan perut (gastritis) atau peptik ulser, namun masalah ini boleh disebabkan lain-lain penyakit.

Ini termasuklah radang pankreas, radang hati (hepar), radang apendiks, kanser hati, aortic aneurysm, radang pundi hempedu dan juga boleh disebabkan oleh serangan jantung dan jangkitan kuman di paru-paru (pneumonia).

Jika pedih hulu hati ini berpunca daripada radang saluran makanan (esofagitis), sakit yang bermula di bahagian hulu hati akan naik ke atas yang dikenali sebagai heartburn.
Keadaan ini mengakibatkan pesakit mengalami rasa panas pada bahagian depan dan belakang dada.

Masalah pedih hulu hati ini jika dibiarkan boleh menjejaskan prestasi kerja atau akademik seseorang.
Pada peringkat yang serius, pesakit terbabit mungkin perlu dimasukkan ke wad dan perlu mengambil cuti sakit.

Fish oil supplement is beneficial for everybody.

INFO DARI SINI

Fish oil is known for reducing stress, helps regain brain alertness for the once young, and promotes well-being in general.

What are the omega 3 benefits?

1. Mental health booster

The long-chain omega-3 fatty acids are a brain booster because they contain DHA and EPA that are both vital for the proper functioning of the brain. As a result, brain power is increased, which can lead to increase concentration, increase creativity, and improved memory. The person will grow brighter.

2. Promotion of vibrant and youthful skin

Fish oils revitalize aging skin by enhancing the production of youthful-giving collagen and elastin. Anti-inflammatory eicosanoids are responsible for reducing skin inflammation, thus reducing wrinkles that are also produced in high quantity.

3. Decrease in the development of mental illnesses

Chemical imbalance–induced mental disorders result when the brain has low level of EPA and DHA. Mental disorders like Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, dementias, schizophrenia and mental illness in multiple sclerosis patients, can develop if the brain cannot regulate mood swings, extreme emotions, and depressions.

4. Reduced risk of breast cancer

Fatty acids from fish oils stop the mutation of healthy cells into cancerous cells, inhibit unwanted cell growth, and kill existing cancer cells. As a result, the formation of three common cancers—breast, colon, and prostate cancers—are prevented.

5. Improve cholesterol level and Prevent heart attack

Fatty acids found in fish oils like DHA, EPA, and DPA help lower bad cholesterol, LDLs, triglycerides, and blood pressure. They prevents heart attack by taking care of your heart, veins, and arteries. According to research, fish oil fatty acids increase good cholesterol, HDL, , and prevent blood clots from forming before they can inflict damage to the body.

6. Supplement for pregnant mothers

According to studies, mothers that take fish oil supplements have lower risk of premature delivery. They promote proper fetus development to avoid growth problems, behavioral disorder, and promote pro-brain development. The fetus develops into a smarter and healthier baby.

7. Reduction in the development of mental illnesses among children

Another example of the fish oil omega 3 benefits is its ability to treat ADD, ADHD, dyspraxia, and dyslexia. Children suffering from these disorders are given a renewed hope in life by the resulting improvement in their behavior with fish oil supplements.

8. Immune system booster

The enhancement of the immune system is due to the fish oil–induced serotonin production, a hormone that makes people happy. Happiness can deal with emotional issues effectively, thus promoting overall well-being.

9. Promote calmness and relief stress

Omega-3 fatty acids can reduce stress and the resulting high stress hormone that can do damage to the body, according to some research.10. Reduced inflammatory painPain from inflammatory arthritis, cystitis, and gastritis, to name a few, is reduced by taking fish oil as supplements or as natural food. Long-chain omega-3 fatty acids help regulate the body’s inflammatory response, thus relieving inflammatory pain.


aku diberi Fish Oil oleh doktorku..
jumaat lepas aku g klinik sbb batuk selsema n demam x surut2..
alih2 doktor cek tekanan darah aku..
tadaaaaaaaaa tinggi yer.. 140/90

dia kata mungkin sbb aku demam, sebab cuaca, sebab stress..
so aku kena cek balik bila aku da ok..
jadinya..dia pun bagila aku supplement yang bernama Fish oil..
sangat bagus untuk kesihatan...

semalam aku cek BP aku.. Alhamdullillah da turun..
normal...

140/90 tu kira mild hypertension yer.. kelas 1..

Macam bagus

aku cukup hangin dgn org keje comp besar2 nih..
ko mmg specialise kan..
keje ko tggu email aku..
belek setiap HURUP..
salah 1 jer HURUP...ko siap email ke GM aku kan...
sangat bangang..

dan satu lagi..
aku tak kipas bos sehinggakan aku leh hantar email pukul 637pm..
aku da balik masa tu..
dan pepagi buat nih jam 837am..
ko leh hantar reminder..

email jumaat 637pm..dan reminder isnin 837am..
mesti email ko 1 jer setiap hari..
meh al tgk emailaku setiap hari paling kurang 80-90 email nk proses..

tgklah jap lagi.. confirm ada call la dari minah tuh..

aku tau lah ko keje SBM...


merosakkan mood aku hari isnin jer..

Friday, April 24, 2009

tak memasal

kan..tak memasal aku nak kena naik teksi dr terminal putra ke rumah aku..
aku rasa nak claim kat tuan punya kereta NISSAN HIJAU WEB 782 tuh..

adehla..ingat duit tu petik kat pokok kot..
panas hati aku belum reda..

semoga dia dpt 44 kali ganda lebih dari aku...
if aku kena bayar teksi RM12... dia rugi..RM12x44...

arrgghhh..
tension sungguh!!!

sejuk hati

tiap jumaat yang sejukkan hati aku ialah..

tengok mamat-mamat berbaju melayu membawa sejadah dan berselipar jepun..berjalan kaki menuju masjid KLCC...

comel-comel jer aku tgk....sejuk hati..
bukan yg pakai bj melayu jer aku tgk..
semuala..yg akan lalu time aku turun g lunch..
dgn sejadah di tangan dan berselipar jepun...


dan..hari ni cam tema plak...warna hitam..
dari dlm LRT aku nampak pagi tadi..
baju melayu warna hitam..sama ada yg dalam LRT atau luar LRT..
semua aku nampak yg berbaju melayu..adalah warna hitam...

pun smart gak...suka..
cuba pakai satu set..siap sampin...lagi hensem..

teringat apis.. dia akan pakai baju melayu siap sampin tiap jumaat..
perrgghhh mmg leh jatuh hati la...