Wednesday, April 29, 2009

Lambat Lagi

dah 3 hari aku bangun lambat..
semalam beriya aku balik awal..
nak basuh baju,...
kemas bilik..
baca novel..(aku beli 6 novel baru masa KLIBF)
tido awal..

tapi apa yang berlaku..

aku balik awal..
aku rendam baju..
kemas bilik..
sapu rumah...
balut novel..

pukul 8 housemate aku balik..
yer..aku ada housemate yg bakal keluar ujung bulan mei..
kitorang jarang bersua...
aku g keje dia belum bangun..
aku balik keje dia belum balik keje..

tgh aku landing kt katil..
dgn pedih ulu hati..
tetiba dia ketuk bilik aku..
cantiknya minah nih..
katanya nk keluar..
mintak tolong aku sapu losyen kat belakang badan dia..
dia pakai bareback dress..

pastu aku ckp la...sha..cantiknya..
sememangnya amat cantik..
kekadang terserempak dgn dia mmg dia sentiasa cantik..

kalau tgk almari kasut dia..takde kasut yg kurang dari 2 " tingginya..
ada sekali 2 minggu lepas aku terserempak dia dlm blik air tgh makeup..
cantik gila la..
cara make up yg natural n cantik..

pastu aku da sapukan losyen ..aku teringat aku ada bedak glitter2..
beli pastu bukan pakai..tanya dia nak ker..
pastu aku ckp lagi..cantiknya makeup mata..
sbb aku mmg ada problem dgn mata sepetku bila bab nk makeup mata..

pastu dia kata...nak sha ajar?
hahah harusla nak..
tu dia...dia makeupkan mata aku sangat cantik yer..
nampak besar la mataku...

SUKAAAA..

sambil dia makeupkan aku..aku tanya la dia.
rupanya since 17 dia da makeupkan org..
pastu lepas SPM dia dtg semenanjung..(dia orang sarawak)
dia keje dgn production house..

dia makeupkan sebelah mata jer
sebelah lagi aku kena makeup sendiri..sambil dia tengok..
best gila la 1 to 1 session..
nk belajar kena la bayarkan if kat luar..

dia mmg banyak ajar la..esp bab love yourself..
u are beautiful in your own way..

dia akat comp dia akakn buat kursus makeup..
sehari.. cam bengkel la.. kt kuching..
kat KL in july..dia kata meh la join..
setelah tengok hasil kerja dia..
aku sangat2 berpuas hati dan aku rasa pergi ke bengkel dia buat tu..
memang berbaloi..

akan diajar makeup tuk kerja, dinner, function..
basic la..

semalam dia ajar aku makeup tuk g kerja..
basic la..
leh guna hehari..

dan..tak perlula nk pakai makeup mahal pun..

tulahhh selama ni dok dgn dia tanak amik tau..
bukan kitorang x bercakap..
sangat jarang berjumpa..
dia lak asyik travel..businesswoman..

if sesapa nk makeup pengantin pun dia buat..
dan aku mmg akan recommmend la..

tapikan..aku takde camera nk capture pic semalam..
huhuhuhu
anyway..sementara dia masih ada kt rumah aku..
if dia ada masa..
harusla belajar lagi yer...

jadinya..sesi belajar telah mengambil masa aku nk tido awal kann..
makanya..sibuk praktis hingga tetiba da kul 1230..
novel x baca gak..padahal aku nk tulis review (chewahh cam best kan..aku tulis kat satu online thingy nih)

aku dah sangat letih
pastu aku teringata da bauh mangga colleague aku bagi kena makan sbb da masak sangat..
makan mangga jam 1245mlm..
hehehe
dan aku dozzed off lebih kurang kul 1am..


ermmm..

No comments: