Thursday, April 23, 2009

Paku di tayar, demam, 20km/j

cerita sayu di senja hari rabu...
aku balik lambat... aku sampai terminal putra kul 730pm...
sebelulm tu aku da singgah guardian..beli panadol, ubat batuk & koyok..
aku demam lagi... hidung tersumbat..kepala pening... nk pitam dlm lrt sbb aku x makan sgt seharian..cuma sekotak kecil susu choc dgn beberapa keping biskut..
dlm kepala mmg plan balik makan ubat tido....

sampai jer ke kereta..
tetiba aku nampak...
tayar belakang aku flat...kempis habis..
ada paku kat situ..
terus aku terpaku depan tayar....
siap menyangkung depan tayar tuh..

melihatkan HP di tgn yang batt da nyawa2 ikan..
aku browse no yg boleh aku call nk mintak tolong..
1st..leeza... line engage... confirm dgn bf..dan haruslah lama kan..
tgk list sejuta kali pun sambil duduk depan tayar kempis tu..takkan mewujudkan no yang aku leh call..

pastu aku teringat nk call apis..
dia mmg ada.. but..dia ada exam..
takakn aku nk suh dia dtg gak..
dia suh aku balikdgn teksi.. tinggalkan kete n esok dia dtg tolong tukar tayar..

memang leh nk tanggal tayar naik teksi g bengkel n tampal..
tapi.. aku demam.. serius x larat nk tanggalkan tayar tuh..
masa ni mmg dah meleleh air mata..
aku sms mirul..mirul keje.. aku tau..tp aku nk some comfort jer..
mirul suggest benda yg sama.. balik naik teksi..esok dia cuti leh tlg aku..

dr luar kete aku lepak dlm kete plak..
mengenang nasib diri..
last2 aku teringat...paus da balik dr jepun..
aku tatau dia dok rumah mana..
tapi aku masih ingat no phone rumah mak dia kt melawati..

aku call... dlm hati berkata-kata gak..if ayah dia angkat harus aku letak phone..
takut woo dgn datuk alias...hehehe
Alhamdulillah dia ada... dia baru balik 3 hari...
terpaksa gak aku mintak tolong..
dia blur..but dia kata dia amik aku dulu balik rumah dia..then fikir

dia sampai...dlm kete dia suggest aku tido rumah dia jer mlm tu..
aku mmg da sangat biasa dgn family dia...
dia suh aku EL jer..pastu g bengkel mintak g tukar tayar aku tu..
sbb dia sendiri pun tak reti tukar tayar...
aku rasa ok jer..plus aku da mmg tak larat langsung..

otw tu.. dia kata kita g tengok if bengkel still bukak..
bengkel still bukak..
so aku deal dgn org tu tuk g amik tayar aku.
bawak balik n tampal..

last2 dlm pukul 9 lebih..semua settle... dan aku kena caj RM30..
aku say thanks kt paus.. n dia balik sbb dia pun nk start keje da kat HKL...
if takde dia aku tatau nk buat apa..mmg aku akan tinggalkan kete tu..
tp nak g keje camne? nak mintak tolong kat sapa plak lagi...
katakan aku balik rumah naik teksi.. nak keluar balik ke kereta esoknya?

dalam perjalanan balik dr terminal putra ke rumah..
sudah semestinya air mata da jadi air terjun..
aku nak balik rumah mak...

dah turun kereta masa sampai kt rumah..
aku da mmg lembik sangat.. nak jalan pun rasa melayang jer..
dgn kepala yang sangat sakit..
hidung yang takleh nak nafas betul..
aku nak je tido dlm kete..

tapi aku berjaya gak sampai ke tingkat 16..
x lama mirul call..
dia meal break..




..............................................

aku takde mood nak menulis...
aku masih demam..
aku sangat sakit..
aku sangat sedih..
aku nak nangis...




.......................................

2 comments:

Intan and The Boys said...

cian ko aswa.
ni baik demam ke?

jaga diri ok.

arachnida said...

terima kasih wahai puan intan..
huhuhu..
aku demam rindu..
:P