Thursday, April 2, 2009

nasihat stranger

aku taktau camne aku leh terborak dgn seseorang ni dalam YM.
bermula borak2 pasal ekonomi dunia.. pasal kerjaya..pasal traffic jam..
aku lebih prefer borak begini..
daripada kenal2 terus nak tau umur, tinggi, berat, saiz baju, saiz kasut segala....
ni cebisan YM aku dgn dia..
aku rasa apa yang di katakan kepada aku adalah logik dan diterimapakai..

11:32:16 AM h**: tak semua guy perfect
11:32:46 AM h**: u boleh tanya dgn ayat kurang ajar jer
11:33:02 AM h**: mcm i masa dgn wife i dulu
11:33:14 AM h**: memang i terkenal dgn perangai tak baik tu
11:33:47 AM h**: tapi wife i ckp kalau nak kuar dgn dia just for sex sorry.jan buang masa dia
11:34:17 AM h**: terkedu juga i so i buat cara yang sepatutnya sebulan kenal tunang dan enam buklan pas tu nikah sampai skg

11:36:48 AM h**: taht y u kena kurang ajar p**** tu hak u dan maruah u tak boleh buat main main
11:36:54 AM h**: sah nikah baru boleh on
11:38:22 AM h**: itu nasihat i kat u nak hadap jantan kurang ajar nih
11:39:00 AM h**: u tak perlu risau siapa u kos u ada kerja dan pelajaran so no matter kalau u belum dapat lelaki yang sesuai
11:39:20 AM h**: nikah kahwin bukan perkara main main
11:39:31 AM h**: huh kira bersarah nih


11:41:29 AM h**: so jaga itu harta u plg bernilai
11:42:28 AM h**: i klau ikut kan rm10k masa buat hantaran dulu org ckp mahal tapi i ckp itu murah jer bukan nilai wang tu tapi pengorbanan yang bakal bini i buat kelak
11:43:41 AM h**: u pk la kalau u minta husband u rm50-100 semalam s*x dia dan darab 10-15thn boleh bayar ker.dan anak sorang rm10k.ini kalau di nilai lakan dalam bentuk wang
11:45:23 AM h**: so guy out there jagn kata mahal kalau hantaran rm8-10k

memula aku mmg ada bad impression bila dia kata dia sayang wife & family dia but dia ada girl kt luar..
dia kata tu habit dia takleh nak kikis..

mana yang baik tu kita amikla buat nasihat yang berguna..
dia pun kata jgn involve la sebolehnya dgn lelaki yang dah kawin ni..
bukan nak sangat buat isteri..lebih kepada yang satu tu jer..

jgn la cam kawan aku sorang tu...siap beriya recommend aku carik suami orang..(sbb dia pun berboifrenkan suami orang) katanya at this age susah da nak carik org single... ye ke?????

walaupun suami orang tu baik... tapikan itu hak orang...
walaupun lelaki boleh kawin 4... tapikan... tah la tak pernah terlintas la dalam otak mahupun hati aku ni....

yg kawan aku (bakal isteri no 2 tu) dok tekankan di sini " kita TAKKAN dapat apa yang kita nak" so settle jer dgn sesapa yang sesuai...dia kata lagi.....aku akan dpt OPPOSITE dari apa yang aku nak...

mmg la..dlm 10 kriteria yang kita nak..takkan nk tunggu orang tu penuhi 10 kriteria tu baru kita nak terima dia... tamak haloba namanya tu...

takkan dia nak teori tu tukar camni

1. nak org single tp dapat suami orang
2. nak orang berkerjaya tp dapat penganggur
3. nak orang yang dpt bimbing aku tp dapat orang takde pegangan agama....
4. nak orang yang bertanggungjawab tp dapat orang yang lepas tangan..

kekadang cam bercakap dgn orang takde pegangan agama..
maklumla life da cam omputih da..

aku bukan alim sangat tapi aku masih lagi boleh berfikir dgn waras..
boleh bezakan tin kosong dgn ubi berisi..

3 comments:

shasha said...

sis...i agreed wit u...i faham perasaan bila pompuan lain cuba rampas suami kita..
am in that situation now...and it is very hard for me...
hopefully am strong enough...

sitynuress said...

ehehehe nak aku pinangkan kawan kita tu ke ust tuk ko?
ngeh ngeh ngeh

arachnida said...

shasha,
sabarla yer.. dugaan..

oit puan sity,
huhuuh ko nih.. aku kan kata tak baik woooo... huhuhuhuh..
eh..kawan kita tu yg mana? konpius laka ku...:P