Thursday, April 23, 2009

suatu ketika dulu.

situasi 1

aku : tolongla.. CPU crash.. tesis dlm tu...camne nih.. habisla..(nangis2..kt public phone kamsis)
dia : ok..ok.. esok aku dtg tengok yer.. relax la.. x hilang tesis tu..

esok dia datang... naik bas.. dari.. PARIT BUNTAR ke KL dan sambung naik komuter ke BANGI...lepas repair apa yang patut.. balik ke PARIT BUNTAR semula.. mlm tu naik bas..

situasi 2

dia : nah amik ni.. senang nk call .. simcard ada lagi kan.. (hulur aku hp yg dia guna)
aku : habis kau nk guna apa?
dia : aku kan ada lagi satu..yg canggih dr nih..

aku ingat lagi HP yg dia bagi...bagi pinjam... ericsson T20 yg flip tu... kaler biru..aku pulangkan lepas aku beli HP baru..

situasi 3

aku : weh.. hari ni birthday aku..mana hadiah..
dia : weh korang birthday dia la..meh2 cepat.... ha..nah (sambil hulur tgn dia kat aku)
aku : la..apa nih korang 80sen?
dia : hadiah gak kan..

situasi 4

dia : pilihla nak yang mana..banyak ni..
aku : yg ni cantik..tapikan dedua warna cantik... tak tau nk pilih
dia : amik jer la dedua... g letak kaunter...

aku still simpan bear warna merah n biru beli kt Memory Lane Sunway Pyramid

situasi 5

sms dia " nah amik no nih.. call aku bila da dpt sms ni"
no ring-ring card.. sbb murah ke apa tah aku x ingat...tp dia belikan kad ring-ring RM20..
kena g public phone gak nk wat call

situasi 6

dia : eh awak ni..chatting jer keje..orang-orang ni bukannya leh percaya..
(secara tiba-tiba dtg kat aku dan menyerang window MIRC aku)
aku : (buat muka bengang..) orang tu kawan chat jer la..
dia : dah..dah..takyah.. muka awak da cute cam anak patung (ni mmg sebijik-sebijik ayat dia) ...takyah nk carik org dlm chatroom..

situasi 7

dia : ko jgn suka-sukati nak buli si as.... As kalau dia buat hal bgtau aku..
dia II : eh mana ada.. ko nih..sesukati jer buat statement.. takde kan as.. saya tak buli awak
aku : hahahahhahah...lantak korang la..

masa ni tgh teleconference bertiga..

situasi 8

aku : D, i kena pegi pepagi tau...i sampai ur hse dlm kul 5pagi ok..
dia : ok..
pagi esoknya 5am didepan rumahnya
dia : meh..i drive...jap lagi u nak drive lagi jauh..
(padahal muka baru bangun tidonya..)
aku suh dia hantar g Desa Water Park..ada treasure hunt..
tunggu sampai aku berlepas masa tu..


uish panjangnya aku tulis...

sesungguhnya..semua watak dia atas adalah org yang berlainan...semua wujud dalam dunia aku suatu ketika dulu..
kesemuanya lelaki... dimana masa itu aku adalah their little sister... yang selalu dijaga.. dorang tak boleh fall in love dgn aku..walau aku yang fall in love dgn dorang..
sbb kata dorang.. i'm too good for them.. i deserve better person than them..
(sila jgn muntah or geli baca statement aku..sesungguhnya ia benar dari mulut mereka)

ya..aku rindu mereka sangat-sangat..
they are always there for me...pada masa itu la.
tak kira pukul berapa pun..





hope our path will cross in future..
really hope..

No comments: