Wednesday, April 1, 2009

retrench, resize

pegi lunch seperti biasa..
tp kali ni pelik bila kawan2 lunch (dari ofis2 bersebelahan) kata today last day makan best2 yer..
esok bawak bekal..

rupanya hari ni ada lebih kurang 20++ orang kena buang kerja.
tu baru 1st stage...
ada banyak lagi stage yang akan datang..
company oil & gas yang agak besar jugak..
stage pertama hari ini adalah dari bahagian IT.

bahagian kedua kemungkinan besar bahagian production kt Port Klang.
kata dorang comp dorang kt norway & australia pun da start resizing..

menakutkan jugakk.... sebab aku pun dalam line oil & gas ni..

semalam ada sorang kawan yang PAKSA aku hantar resume ke comp dia sbb katanya banyak jawatan kosong...tapi aku taknak...
pengalaman mengajar aku.. aku AMAT SERIK nak keje dalam company yang semuanya melayu..
aku tak hantar pun resume tu...

InsyaAllah rezeki aku ada kat company ni.....

No comments: