Thursday, July 30, 2009

KEBETULAN I

1st day aku pegi keje dari rumah sewa aku…selasa pagi.. 28 Julai 09

Aku jalan kaki menuju stesen monorel chowkit, sepanjang lorong kat kaw rumah ada lah beberapa orang jururawat…jalan sekali nak g keje gak la…bezanya dorang pakai uniform putih… keluar dari Lorong Daud aku lintas jalan depan stadium tu… alih2 aku nampak rombongan bebudak pakai baju putih dari lorong medan selera…aku cakap bebudak sebab… tu budak kolej adik No4 aku… yang amik course sama dgn dia… tapi dia takde…batch lain kot… ermm nampaknya aku akan berjalan seriring dengan dia n classmate dia la nanti2…

Lepas tu aku lelu depan gate ke HKL…adik no 2 aku kan keje situ..pastu aku lalu depan gate UKM KL…aku pernah datang sekali kat situ masa zaman aku UKM dulu…aku UKM bangi…

Pastu baru lalu depan gate kolej adik no 4 aku… sampai ke monorel chowkit.. sampai2 jer terus ada tren..aku keluar pintu rumah sewa aku tu pukul 730…rumah tu kat tingkat 5 yer..takde lif..

Dan aku sampai dlam pintu ofis aku tepat pukul 8am..tu pun sempat singgah beli nasi lemak… errmm baguskan..1/2 jam da sampai ofis..

Sampai ofis aku on YM.. Nampak roommate aku masa kat sekolah..dia lecturer kat UKM KL. Tapi office dia kat grand seasons tu..cerita punya cerita dia keje satu level dgn CIDB… oh..lupa nk bgtau roommate kat rumah sewa aku tu same umur dgn aku..dia keje CIDB. So roommate masa aku sekolah dgn roommate rumah sewa ku skang ni keje satu level kat Grans season tu…

Rumah sewa aku berada di tingkat 5.. ada 3 bilik 2 bilik air.. aku ganti adik aku jer sewa situ.. sewa RM800 sebulan..shar ela 6 org..bilik aku ada bilik air dlmnya.. kecik gila ok biliknya… tilam aku pun letak bawah katil roommate aku tuh..dan adik aku hanya tinggalkan almari, tilam, bantal, rak dalam bilik air…adehla simple tul hidup adik aku nih…

Aku plak rimas sbb aku cam nk complete…nk proper…mana nk letak make up aku, accessories aku.. memacam lagi la.. pastu bantal ada satu jer? Huuhu..aku nak 3 sekurangnya…hahaha…aku komplen2 kat mak aku..aku yg kena balik.. dia kata adik duduk sana 3 tahun tak banyak cerita pun.. ko ni baru sehari memacam….uhuhuuhhu…


No comments: