Monday, September 7, 2009

perjalananku & panik

pagi ini aku mendengar lagu raya sepanjang perjalanan dari klang ke KL..
bukan mp3.. tapi dari radio..terutama radio SURIAFM & Best 104..
tatau la aku ni mmg hardcore fan lagu raya terutama dah tgh2 bulan puasa ni..
eh dah 17 Ramadhan pun..

yg best SuriaFM lagu raya non stop nih..

dah 17 Ramadhan..
dan sebenarnya aku dah panik sejak 15 Ramadhan..
sebabnya..aku takde baju raya...dan satu pun kuih raya belum dibuat kat rumah tu!!
ayarkkk...panik..

beriya jer aku tanak buat/beli baju raya sbb baju buat masa kenduri tu ada lagi ..
baru pakai sekali..
tapi apakan daya..
aku rasa x lengkap nih...
nak gak sekurang-kurangnya sepasang baju raya, tudung raya, kasut raya...

dan kuih raya.. tidak satu pun dibuat lagi..
walau pun aku yg cadagkan pada mak aku takyah buat kuih..
huhuhu..aku dah sangat susah hati nih..
di samping masalah kewangan... maklumla tukang sponsor bahan kuih & langsir raya tahun ni takde..

Alhamdulillah... ada gak yang nak beli komik aku minggu lepas...
makanya semalam aku dah list kan bahan2 nak buat kuih..
dan rasanya jumaat ni aku akan marathon buat kuih raya..
dalam 2-3 jenis cukupla..

aku akan berusaha tuk jual lebih banyak komik ..
sebab aku x sure sama ada gaji akan masuk sebelum raya atau selepas raya..
kot2 la kang budget lari kan...

ermmm susah hati aku la..
rumah cam takde preparation raya...

ni gambar kasut raya aku...hehe..
taklah kasut raya..
tapi kasut2 yg dah 2-3 bulan aku beli..
belum pakai lagi..


No comments: