Tuesday, November 3, 2009

cerita petang isnin

semalam..
sedang aku sibuk2 dengan budak IT yg dtg buat maintenance..
alih2 aku dapat call...
UDA

uda ni makcik aku yg dok sri gombak..
yang dulu aku pernah tumpang rumah dia masa keje bt caves.
apahal lak makcik aku ni tetiba call..
last sekali aku jumpa dia masa adik aku tunang bulan 3 lepas..

uda : eh ko kat mana?
aku : kat opis ni
uda : kunci rumah uda ada kat ko tak?
aku : ada...dalam kete...tp skang baru kul 410...balik keje kul 5
uda : uda tertinggal kunci la kat kampung.. uda da sampai depan rumah nih..tak boleh bukak pintu
aku : kena tunggu mimi balik la..
uda : eh...kejap...macam mana uda ada dalam pagar ni... Ya Allah pelupanya uda....ha dah ada kunci atas pagar batu ni...ok..ok..

aku dah nk gelak2 dah rasa nk guling2 pun ada...
dah mmg jadi kebiasaan dia..bukak pagar, masukkan kereta... siram2 pokok bunga...
dia letak kunci rumah n padlock kat atas pagar batu..
pastu sure menonong depan pintu rumah..pastu panik...

mak aihhh pelupa punya pasal..
nasib baik dia tak patah balik kampung semata nk amik kunci..
aduhla....



No comments: