Monday, June 7, 2010

babysitter yang sibuk

hari ni aku sangat sibuk
jadi babysitter..
penat wooo...kalah jadi babysitter bebetul..

seperti biasa...
aku kan ada 3 org kawan yg sangat la manja, over acting dan suka la merengek..
aku pernah tulis pasal dorang ni..
yg ketiga-tiganya anak bongsu yg sangat-sangat manja..

maka pada hari ini.. 2 org telah merengek2....
sebelum tu...dorang bukanla merengek cam bebudak kecik tu tau.. tapi..
cam mana tah aku nk explain..

tapi jenuh aku nak layan dorang bertiga ni sebenarnya..


baby A - baru balik dari Norway
baby B - 1st day intern kat bangunan depan ni
baby C - baru shopping baju baru 3 helai

memula baby B cakap nk lunch dgn aku..
pastu aku kata tgklah dulu since hr ni 1st day..maybe ada colleagues yg ajak lunch
pastu ajak aku lunch KLCC sbb dekat dgn dia..

masalahnya..aku dah janji sesiap dgn baby A nk lunch dgn dia hari ni. nak kena amikkan contact lense dia kat kedai bwh ofc aku.

baby C plak masih excited dgn baju2 baru beli n sibuk nk jahit sendiri.. tapi ni kes hehari biasala..

kes luar biasa hari ini bila 2 baby ada bersama...
hahahhaa..selalunya aku attend sorang2..

baby B da rengek2 tanak makan sorang.
baby A pun beriya suh aku amikkan lense dia sbb dia punya dah nk expired...kt tkt 2 ni jer..

last2 aku ajak dedua g lunch tempat yg sama..
maka aku kena pick up baby B sbb dia tatau tempat mana nk makan...
baby A plak aku lupa nk call awal2 sbb dia ni kalau dah keje lupa time makan.. kang bising2 tak makan..

tu dah satu hal kan..aku rasa hr ni aku berjalan sangat jauh dah... adalah 2 km tuk lunch jer..

lepas itu...apa jadi di meja makan..
dedua excited nk bercerita..
tapi aku adalah babysitter yg adil..
bagi perhatian sama rata..

aku pun tatau nk explain camne susah ada mereka-mereka ini pada masa dan tempat yg sama...sbb walau perangai hampir sama..dorang ni dari lingkungan yg berbeza..aku kenal dorang dari 3 tempat yg amat beza keadaannya....tapi aku happy...

bygkan.. ketiga-tiga baby ini ada...
makanya.. babysitter ini akan lesap..
atau babysitter lak merengek...
mampu nk jaga?

hehehe

No comments: