Monday, March 24, 2008

nak marah jer...

Ya Allah...malasnya rasa...
pastu rasa nk marah jer... pantang ada salah sket.. Astaghfirullah...
over sensitif betul la aku nih... tau la cancerian mmg sensitif..
hmm...
keje melambak.. tp tu rutin hidup..camne nk hidup kalau x keje.. loan byk nk kena bayar ni...
hish merungut jer taunya...
sambil2 cari idea nk tulis blog ni sambil browse resipi kek..
cam da sangat muak plak la nk makan kek...
da hehari kejenya buat kek.. heheheh
tadi lunch g bank.. biasalah apa lagi kalau bukan bayar hutang...huhuhu
sambil drive pegi n balik n meredah jem menghala ke Sri Gombak tu aku berfikir..
banyak betul yg difikir..
dedulu kan masa kat maktab suka sangat guna frasa " doa orang yg teraniaya termakbul"
tahla kenapa..
sampai sekarang aku masih lagi berpegang pada frasa tu...
selalu sangat kena buli... hmm ke aku yg membiarkan diri aku senang di buli (Shah yg cakap camni...)
betul la kot... tapi if aku baik sangat nk buli pun berpada2 la..
ni ambik kesempatan betul atas 'kelurusan' n kebaikan aku ni....
hehehe tingat plak apis selalu kata aku ni LURUS.. hahahaha bukan lurus apis.. i know it saje je...

apa-apa pun org buat kat aku.. kekadang mmg melampau...
aku selalunya cuma marah tuk sekejap.. paling lama aku marah pun sebulan... lepas tuh aku baik balik dgn diorang..
hmm.. tp kena ingat.. walaupun aku senyum manis n masih layan baik sume org... jgn sangka tak meninggalkan kesan/bekas dlm hati nih..
amie kata aku ni pendendam orgnya.. tak..aku x dendam.. aku pendam je... aku yakin apa yg diberi akan dpt balik ..."what u give u get back"
da usia camni... almost sume da ada anak... anak2 dorang bakal lalu zaman2 camni.. jadi ingat2la ye.. apa2 yg nk dibuat pada org lain...
mungkin balasan bukan pada kita sendiri.. tapi ingatla kita akan ada keluarga..ada suami/isteri dan akan ada anak2...apa rasanya anak kita dibuli/ dipergunakan seperti apa yg kita pernah buat kat orang lain... hmmm
bunyiknya macam aku mengungkit... tapi hakikatnya... luka yang dorang buat kat aku mmg dalam... x pernah baik..
Istilah 'forgive & forget' memang TAKDE dlm hidup aku..."FORGIVE & NEVER FORGET" yg selalunya aku amalkan...
bukan apa tuk ingatan pada diri aku... simpan jela.. dlm hati ni...
bunyinya cam kejam kan... sbb aku memang sangat menunggu saat dan ketika berlaku 'pembalasan' ke atas org2 nih..
wahhhh... ni da bunyik cam pelik... hahaha yelah takkan nk cerita dgn sume org... senang je tulis..
apa org nk anggap aku anggap la...

kata negara DEMOKRASI....
:D

No comments: