Tuesday, December 9, 2008

SAR..save & rescue di rumahku..

ha.. ni la...
kena wat operasi SAR plak..
tgh elok2 bermain kejar2 kt sebelah rumah..
alih2 tah mana dtg sekor anjing hitam...
lalu... ketiga-tiga lari lintang pukang..
sekor ni plak leh wat aksi panjat pokok...

ha kan da sangkut kt atas pokok..
tinggi plak tuh..
da pandai naik..pepandai la turun..
tp dlm 15 mins lepas tu aku tgk semut2 da hurung dia..
da kelam kabut da rupa dia..
if dia terjun akan terus masuk longkang besar tepi tu..
yg aku pun x sanggup nk terjun selamatkan dia..

akhirnya terpaksa aku paksa adik aku bangun dr tido..
panjat pokok selamatkan si bertuah ni..
penuh satu badan dia dgn semut...
kesian..sib baik x kena panggil bomba selamatkan kucing nih..

dan lepas itu...ada lagi si anjing hitam tu lalu..
kucing2 aku da kelam kabut nk larik..
aku kejar dorang sbb da nk masuk longkang besar tuh..
dlm kelam kabut aku nk kejar..
aku langgar pintu gril dapur..
perggghhhh nk patah rasa tgn kanan nih....
semalam lebam tak ingat punya..biru kehitaman jadinya..

nk tido pun susah..aku nk mengiring belah kanan..
terhimpit...adehla..sakit betul..
takpe..demi menyelamatkan buah2 hatiku tu..

yg aku sendiri punj x reti nk bezakan dorang...hehehehehe

No comments: