Thursday, February 11, 2010

CSI

aku sangat lah suka menonton CSI..
tak kira lah CSI mana satu..
tapi SEBELUM ini favourite aku CSI NY
yg CSI Vegas & CSI Miami aku tengok gak sbb aku suka jalan cerita siri ni..
walau aku selalu merungut camne yg watak perempuan dlm cite ni leh pakai cantik2 g crime scene..
rambut mengurai.. pakai heels tinggi2..
hehe..

TETAPI..bermulanya season 8 CSI MIAMI..
(belum sampai m'sia.. 2 minggu lepas baru habis season 7 kat AXN... SILA JGN BACA KALAU TANAK TAU SPOILER)
aku download season 8 dah sampai episode 15...
antara sebab aku menjadi peminat CSI MIAMI plak ialah ..

TARAAAAAAA


memperkenalkan JESSE CARDOZA (Eddie Cibrian)team member baru tuk CSI MIAMI bermula season 8... dia baru ditukarkan SEMULA ke CSI MIAMI... eh bukan.. dulu masa CSI MIAMI TEAM baru nk diwujudkan.. si Jesse ni bertukar ke LA... masa tu Horatio plak baru je dilantik menjadi head of CSI MIAMI Team...

last episode season 7 hr tu kan Eric Delko kena tembak dgn Calleigh .. pastu Jesse ni gantila dia..
silalah tunggu Jesse Cardoza muncul dlm season 8 kat AXN nanti yer..
tapi dia muncul kat episode 2... episode 1 season 8 sambung balik masa eric kena tembak hari tu...
dalam episode 2 ni... ada scene shirtless dia...huhuhu...:P


dan ini plak adalah RYAN WOLFE.. favourite aku dari season 3 ..dulu dia polis... H amik dia ganti speedle yg mati kena tembak..salah satu karakter yg boleh buat aku tgk CSI MIAMI...hehe.. dah boroi sekarang yer.. dulu cumel jer..
aku perasan sejak season 7 dia cam dah gain weight.


dalam season 8 terserlah keboroian perut dia.. camne nk kejar org jahat ni.. tah2 si H lagi laju berlari dari dia..
dia ni cam ada je tak puas hati dgn si cardoza tu...
byk scene dorang yg cuba nk kenakan sesama sendiri..
lots of funny scenes...




yang paling kanan dlm gambar ni adalah Walter Simmons.. member baru gak tuk team CSI Miami... dia dari night shift yg bertukar ke day shift dan join team horatio... dia ni kelakar..dan sangat besar..
dan selalu kena buli.. combination si jesse & walter ni best...
ada banyak scene dorang berdua... main basketball.. kat crime scene.. pastu jesse ni selalu buli walter...
apalagi kalau campur dgn si ryan...

aku suka kombinasi tiga-tiga ni.. ryan + jesse + walter cam bestfriend yg kekadang enemy kekadang bebudak...



dan ini plak MEDICAL EXAMINER baru tuk CSI MIAMI... nama dia Dr Tom Loman..
yg ganti Dr Tara yg curi pain killer tu..
dia ni pun kelakar...cam clumsy pun ada..
dia bg explaination siap dgn demo...
aku suka..:D

skang season 8 dah sampai episode 15... break kejap.. tak sabar nk tgk episode seterusnya... terutama dgn 4 watak baru ni...

btw.. anak horatio.. si Kyle dah jadi askar..kat afghanistan skang ni.. eh ke iraq..hahaha aku lupa la..




dan ini mmg favourite team aku dari dulu...CSI NY

aku suka semuanya la.. dari kiri :
Adam, Lindsay, Danny, Mac, Stella, Don Flack, Dr Sheldon, Dr Sid
team ni mmg best.... :D



sesapa tau mana nk beli DVD set semua CSI... tapi yg murah la...

2 comments:

Intan and The Boys said...

aku ngan alang minat gile ngan H! wah...advance aa ko. jeles!

:)

arachnida said...

ala.. aku kan kena advancekan diri sbb aku mana ada tv kat rumah yang...
huhu
makanya.. DL jer la apa yg patut untuk ditonton..:D