Friday, February 5, 2010

JAJA & DIN



aku dah baca beberapa bab buku ni..
tapi masa memula baca ..
10 mukasurat pertama...aku cam rasa teringat sesuatu..macam familiar...
terutama bila watak uncle Dr Aqmar disebut..
betul la... JAJA ni anak As & Syam
kawan baik Aqmar dlm novel Nyanyian Tanjung Sepi...

terus teringat novel tu... terus rasa nk baca balik..

cinta aqmar & khalida...
aqmar & dara..
terus otak aku macam belit2 nk kaitkan sume watak tu..

takpe..wiken ni aku baca balik nyanyian tanjung sepi tu.. kat Tanjung Sepat ke..sambil menghirup udara laut... (Tg Sepat.. satu tempat sebelum Bagan Lalang..kg nelayan) mesti best kan..hehehe

btw.. kak su (penulis) tu tulis benda2 yg mmg kena batang hidung aku...
aku ni jenis belek novel...few pages awal.. few pages tengah dan few pages akhir..
masa baca bahagian akhir buku tu.. ada disebut pasal pembaca yg suka baca dari belakang...hahahah kan dah kena...

pastu kat bahagian depan plak ada cerita pasal pembaca yang beli novel kemudian dijual semula dgn harga yg lebih rendah.. macam mana industri penulisan malaysia nak maju..
adus...
wahai kak su... semua novel kak su tidak dijual...terutama Nyanyian Tanjung Sepi walaupun ada yg tawakan harga asal novel itu..
buku2 tulisan kak su sume sangat 'berisi' padat dgn ilmu2 yang tidak ternilai..

ye..saya menjual semula novel2 yang mmg boleh dikategori kan tidak bernilai... tidak meninggalkan kesan langsung..atau seperti membaca karangan yg meleret... tiada isi.. tiada nilai 'berpijak di dunia nyata'

apa2 pun.. buku2 noor suraya ni mmg ada dlm koleksi aku...




No comments: