Thursday, February 25, 2010

tragedi valentine

aku tak pernah tulis pasal ni kan..
oleh kerana masih bulan februari..
makanya aku nak tulis....


masa tu aku umur 15 tahun..
aku tgk gambar dedulu aku tidaklah gemuk..or berisi..
cuma mungkin kekawan aku sume cikeding...
dan aku bersekolah kat sekolah perempuan semua..
masa tu aku pakai pinafore pun comel je lagi...ahaks...

aku pergi tuisyen kat bandar klang..
dengan kekawan sekelas..
itu je masa aku berjumpa kawan lain jantina..
sebab sejak sek ren aku sek sume pompuan...

suatu hari selepas valentine's day tahun itu..
rakan rapat aku bagi satu kad..
aku ingat lagi kad tu..
warna merah hati...siap ada muzik...dan besar..saiz A4

dan semestinya aku sangat GEMBIRA over2..
yelah 1st time dpt kad valentine..
means ada org suka kat aku la.. atau ada org mmg perasan kewujudan aku...
memacam la dia tulis..
panjang gila.. esp dia sebut dia budak tuisyen aku..

setiap minggu aku tanya member2 aku mana satu budaknya
memacam alasan dorang bagi..
esp satu alasan ni dorang kata.. bapak dia slalu outstation n dia selalu ikut..
or dia g holiday la..

dah head over heels..
apa saja org ckp percaya..
hinggalah suatu hari..selepas hampir 2 bulan... sebulan lebih..

kekawan aku tau betapa aku obses n happy pasal kad tu kan..
dorang tanya soklan cam
- kalau dia tu tipu camne?
- kalau dia memain camne?
- kalau dia tak wujud

aku jawab "kalau memain mmg nak kena...apa lagi kalau korang memain..kita tak maafkan sampai mati..sesukati jer nk mainkan perasaan orang"

muka sorang2 dah cuak..
tetiba suatu hari..seminggu sebelum bulan april..

2 orang kawan baik aku ni confess...
"mimi..sebenarmya kitorang memain jer.. ingat nk bagitau awak masa 1 april... ni april fool jer.."

cuba korang bayangkan perasaaan aku masa itu..
nak nangis... nk bunuh orang...nk menjerit..
sumenya ada..
aku tak tau camne aku maaf kan dorang..
aku kawan baik gak dgn dorang...

aku sedar masa tu dorang..(adalah dlm 5 org termasuk 2 org kawan baik aku tu)... dah ada BF..
aku je takde..
tapi wajar ke buat aku camtuh?

KEJAM kan.. main2kan perasaan orang..
kesemua 5 org mereka itu dah kawin dan beranak pinak..
kalau benda yg sama jadi kat anak2 dorang.. harap dorang ingat apa yg dorang pernah buat kat orang lain....

bermula dgn VALENTINE'S DAY hingga ke APRIL FOOL..
best ke buat camtu...


mmg meninggalkan kesan yg amat kuat.. hingga ke hari ini..
terutama bila start promo Valentine day setiap tahun..

hingga membuatkan kekadang aku susah nk start kawan dgn stranger
sbb dlm kepala hotak aku..benda2 yg libatkan perkenalan berlainan jantina ini akan membawa tragedi..
atau semua pertemuan baru tu ada perancang di sebaliknya..
yang sedang bersiap sedia untuk mentertawakan aku..

aku yakin.. masa aku kena tipu tu..mesti mereka dok gelak2kan betapa excited nya aku dgn kewujudan peminat misteri itu...




tragedi yg sama jadi lagi..bukan sangat sama tapi hampir sama..
ni lagi dahsyat..
aku dibiarkan dlm "kegelapan@darkside@penipuan" selama bertahun2..
dan mereka mentertawakan aku di belakang...
mereka berdua.. dah ada anak sepasang...
nantikanla kekecewaan anak2 mereka nanti..lebih teruk dari aku..


sebab kedua2 peristiwa yg berlaku tu..
aku tak rasa aku let go sepenuhnya...




bagilah gelaran apa pun... tapi kewujudan "DENDAM" bukan aku yg wujudkan..
mereka yg timbulkan perasaan itu yang mmg sebelumnya tidak wujud pada aku...


THEY PROVOKED IT..
THEY WILL PAY FOR IT..







cam DARK KNIGHT ke?

INI KISAH BENAR DIRIKU....

No comments: