Wednesday, August 18, 2010

Clinique@Pavilion


inilah outlet Clinique kat Pavilion...
satu-satunya outlet Clinique luar dari mall yang ada kat malaysia..
kak susan tak kelihatan plak..

sejak aku guna Clinique bermula Feb10.. ni kali ke 4 aku dtg facial..
bukan aku punya appointment pun..
temankan kak fid je..

tetiba bila dah siap.. kak susan tanya nak buat sekali tak..
aku apa lagi... dah dioffer.. sure la nak...




barang2 di atas adalah produk asas harian yang aku pakai..
setiap pagi dan malam..
banyak kan..
kekadang sampai aku terskip...
2 benda baru yang diperkenalkan kepada muka aku semalam :
benda paling kanan dan benda paling kiri..

produk paling kanan tu adalah Take The Day Off Cleansing Balm
teksture sebijik macam tiger balm..
untuk make up remover..
untuk make up kita kena guna cleanser yang spesifik yer..
kita kena pastikan semua make up telah dibersihkan sebelum proses mencuci muka menggunakan pencuci khas..
kalau make up tidak dibersihkan dgn sempurna, kak susan kata.. baper banyak produk pakai pun takkana da kesan..
sebab make up masih ada tertinggal kat kulit kita...
makanya.. bersihkan la muka dari make up sepenuhnya yer..

oleh kerana kulit aku jenis No 1 - Very Dry to Dry Skin
maka aku kena guna balm ni..
yg best balm ni leh guna tuk mata juga..
takyah la beli asing2..
Harga : RM125



produk paling kiri paling latest keluar..
nama dia Repairwear Laser Focus , Wrinkle & UV Damage Corrector

utk repair finelines, wrinkle dan juga photo damage..
photo damage bukan sebab amik gambar yer..
photo bermakna kerosakan kerana terdedah kepada matahari..
results akan nampak dalam masa 4 minggu..

ada high concentration of Vitamin C & caffein ( sumber terbaik antioksida)
harga : RM219.00
ni gambar besar nya :




ini k fid yg sedang di make up oleh kak susan


ni aku..lepas facial dan dimake up oleh kak susan..

produk aku guna lebih banyak dari yg di susun dek kak susan tu..
aku kira dari mencuci hingga tepek bedak.. ada 11 benda aku nk kena tepek..
tu pun kalau aku tak lupa..

tu pun tolak addidtional 2 jenis serum yg dicadangkan oleh kak susan..
proses penuaan bermula pada usia 30 tahun... err...heheh aku dah lebih..

kalau diri sendiri tak jaga..sape lagi nak jaga kan...
meh aku senaraikan..

PAGI :
1. Liquid Facial Soap
2. clarifying lotion
3. turnaround concentrate serum
4. dramatically different moiturising lotion
5. Youth Surge SPF 15 Age Decelerating Moisturizer
6. All About Eyes Serum
7. All About Eyes cream
8. Super City Block Oil-Free Daily Face Protector SPF 40
9. Moisture Surge Extended Thirst Relief
10. Superbalanced Liquid Foundation
11. Blended Face Powder

baru la apply make up..
dah siap make up.. aku suka nak spray
Moisture Surge Face Spray Thirsty Skin Relief

dah kulit extreme kering kan...

tengok..kul baper aku nk bangun tah..
memang lama sangat la..

kalau pepetang lak balik keje... hampir sama...
kecuali sebelum cuci nk kena guna makeup remover for eyes & face
2 benda yang berlainan

untuk mata : Take The Day Off Makeup Remover For Lids, Lashes & Lips
untuk muka : Rinse-Off Foaming Cleanser

barulah start semula dari no 1 tu.. tapi memalam apa kehalnya plak nk guna sunblock n foundation kan..

dan youth surge tu aku guna yang Youth Surge Night Age Decelerating Night Moisturizer

tu belum campur setiap 3 hari aku nak kena buat scrub..
aku guna 7 Day Scrub Cream Rinse-Off Formula
dan mask : Turnaround Instant Facial & Pore Minimizer Refining Mask

aku guna 2 jenis mask kerana : untuk kecikkan pores... dan yg turaround tu untuk radiance.. bagi aku glowing2 gitu..

cam renyah kan nk cantik...
bukan camtu sangat...
muka aku dari dulu memang bermasalah..
aku rasa pernah tepek pic masa uni yg hazab sangat aku tgk..
maka dgn pertambahan usia... kenalah jaga sket...

tipu la kalau lelaki kata dia tgk kecantikan dalaman dulu..padahal yg depan mata muka pompuan tu dulu kan.... hampeh..
takde la namanya cinta pandang pertama...

respek dan kagum dgn org yg takde masalah kulit muka seperti aku..
basuh guna air paip je.. huhuh jealaous...

panjang lebar entry aku kali ini..
saje nk share je..
nanti len kali aku snap pics produk2 Clinique yg ada kat rumah lak yer..



Selamat Berpuasa...

No comments: