Wednesday, August 18, 2010

Lagenda Budak Setan Tv Series

aku nak buat review...(ceh review konon) err komen pasal siri tv ni..
dari 1st episod lagi..
tapi tak menyempatnya lagi..

setelah kecewa jatuh gaung lapis ke 8 terhadap filem ini...
yang tah mana datangnya jalan cerita itu ikut suka pengarah jer kan...
maka siri tv ini mengubat hatiku...

1st episod aku tak tengok sbb mlm tu kan malam Ramadhan pertama..aku kat Masjid As-Syakirin dgn k fid..pastu sambung g makan lak..sampai rumah dah habis..

aku suka :

- pelakon dah tukar
- sebijik dari novel

citer mula zaman dorang sekolah.. ni baru la betul cam dari novel.. memang bermula dari sekolah...
scene2 dlm drama ni cam aku dok baca novel dari satu page ke satu page..
skrip & ayat pun sebijik2 keluar dari novel la..

yg penting watak penting kawan Kasyah bernama Sapi telah ditukar kepada Amir Sofaz yang aku rasa jauh lebih pandai berlakon berbanding Nubhan yg bikin spoil mood aku dlm filem..
pemilihan amir mungkin sbb Sapi ni sangat pandai main gitar n menyanyi... tapi not bad at all la si amir ni berlakon..

si Lisa Surihani ( aku jumpa kat pavilion..alahai kurus kering n kecik sangat ) telah diganti dgn pelakon baru..aku x perasan nama dia.. oklah la ada perasaan berlakon sket dari si shikin yg berlakon dlm filem... (aku bandingkan sebab dedua pelakon baru)

pastu drama ni lebih terperinci... cam scene "stinkbomb", cikgu entah apa kenama dia yg garang yg amat tu, "lady in black", masukkan cicak dlm air Halim..
ha.. Halim.. antara watak penting dlm novel gak, kehadiran Man & Cincai..

dan saat penting kali pertama Kasyah bertentang mata dgn Ayu masa Ayu mintak derma kat kelas Kasyah..

kang aku senaraikan..cam sama la dgn baca novel..
tapi sesungguhnya aku lebih berpuas hati..dari membayar RM11 tgk wayang hari tu..

scene lebih teratur..lebih logik.. lebih '1malaysia'..

aku tak sabar nak tgk episod 3..

No comments: