Thursday, August 19, 2010

Murtabak RM1.50


Inilah murtabak yg menjadi pilihan ramai sampai beratur panjang...


ni plak pasar ramadhan kat Kg Baru... bukan yg utama dan terbesar tu.. ni kat jln apa tah..sampai skang aku tatau apa nama jalan tu..


ni masa aku baru sampai.. kul 415 yer..dah beratur ya amat punya panjang...
nampak muncung khemah murtabak je


sila perhatikan langit..PANAS TERIK sampai takleh bukak mata... tapi ada awan hitam pekat gak..tanda nak hujan.. tapi aku gigih beratur..


dah hampir sampai.... ni bahagian kulit dia.. ada 2 org tgh buat kulit dia... dlm bekas biru tu tepung tuk kulit murtabak...
kipas tu menandakan...betapa panasnya keadaan kat situ..


abang baju putih tu lak tukang letak inti..
inti mmg marveles la... terasa dagingnya...
dan ada 3 kuali yg memasak semua murtabak tu..

RM1.50 je sekeping..
semalam aku beratur lebih kurang 25 minit sebelum aku dpt beli 2 keping murtabak daging..
murtabak ayam dah habis...

sekeping je aku makan pun..
sekeping lagi buat sahur..
dan takde kuah kari yer..
hanya bawang cuka tu je..

tapi percaya la... murtabak tu je dah cukup sedap....

No comments: