Monday, January 17, 2011

Bandar Hilir- Alor Gajah 15-16 Jan 2011


ni masa on the way nak pegi lunch kat Alor Gajah..
kami kena pi ambik buah hati sorang ni kat Alor Gajah...
jauh rupanya Bandar Hilir ke Alor Gajah ni...
dan gigih la si apis ni balik keje g Bandar Hilir semata nakkan Starbucks..



ini masa aku lepak dgn dia lepas hantar kfid balik hotel..
k fid tak sihat..nak tido..
sebelum tu kitorang g makan kat Muara Ikan Bakar...
takde gambar masa kat Muara...
sebab masa tu aku tgh bengang dgn apis ni...
semua gambar dia je sbb macam aku bgtau dlm entry td.. iphonemu iphoneku jua..
dan baca papar kul 1am? sebabnya... sila lihat artikel di bawah :


apis kuar kat paper melaka... ni artikelnya....





Melaka.
bertolak seawal jam 12... kitorang lalu jalan kampung..dekat kul 2 gak baru sampai hotel..
kebengangan bermula disini..
sms apis.. ckp dah sampai kat bandar hilir...
tau dia jawab apa?
"i ada kat alamanda ni..g kenduri kawin tadi dan sekarang kawan i nak jalan2 kat sini... tak tau balik bila... i'll see u guys nanti2"
nanti2?? gila pe ke aku harusla nk ngamuk sbb objektif g melaka sbb nk jumpa dia la..

kitorang lepak2 dlm bilik dulu... sejukkan ati...dalam dekat kul 330 baru kuar carik makanan...
pastu jalan2 keliling bandar hilir..
hotel kitorang ni sangat la dekat dgn semua benda..
walking distance ke segala muzium n kaw bersejarah...
sebab terletak betul2 depan menara tamingsari..

dah la ujan lebat... naik melaka river cruise pun dlm hujan ....

pastu dah balik hotel lepas pening2 kepala jejalan...
kul 8 kuar balik sbb ada uptown dekat2 hotel gak...
jalan2 tetiba k fid dapat call..
apis call... dia baru sampai dari putrajaya..
pastu bila k fid pass phone kat aku..
ayat cover bersalah..akan sampai ASAP lepas dia mandi2 n siap2

tau kul baper dia sampai? pukul 930mlm..
maunya aku tak lagi hangin kan...
pastu dia g bawak g makan ikan bakar kat muara..
borak2 sampai k fid dah x larat...
hantar k fid balik n aku sambung lepak dgn dia.



banyak yg dia ceritakan...
aku sangat faham keadaan dia kat melaka tu..
sangat sama dengan keadaan aku masa kat Baling...
kecuali melaka-KL tidaklah sejauh Baling-KL..
dan setiap minggu dia boleh balik...
aku masa keje Baling cuti hanya hari rabu... sehari je yer..
takde maknanya boleh balik klang...
4 bulan cukupla berada di Baling...
masa k fid dtg melawat aku kat penang masa aku dok baling dulu....
betapa GUMBIRANYA hatiku...
jadi aku faham camne apis rasa bila kitorang g lepak dgn dia...
mengimbau masa dia intern kat Exxon hehari kitorang breakfast, lunch, tea break sesama...familiar faces doing same familiar routine he used to do..
feels at home ~ kata apis

cuti ni x byk berjalan...musim hujan...banyaknya dok dlm hotel n dlm kedai minum je..

No comments: