Friday, January 28, 2011

perbelanjaan terkini



Silkygirl Double Intense Gel Eyeliner
dah agak lama benda ni keluar.. aku tgk dlm majalah..
(tetiap bulan aku akan beli 2 majalah Cleo & Women's Weekly)
dulu masa Maybelline keluarkan lagi aku dah nak beli...
tak terbeli plus harganya mahal sket..
Silkygirl ni plak memanjangnnya out of stock...best sangat kot...
cari kat guardian, watson's takde..
ni pun last piece aku jumpa kat watson pavilion isnin lepas..
yg ni RM24.90 ada diskaun di Watson's (cam biasa) jadi RM21.90 rasanya...

kali terakhir aku guna liquid eyeliner masa aku ada housemate yg suka nk makeupkan aku...
3 tahun lepas..
so bila beli yg ni aku kena praktis balik..
sbb teksturenya gel kan... lain dari liquid... lebih senang dan aku rasa lebih cantik..

sebelum ni aku guna pencil type... brand Elianto... tapi menjelang tengah hari aku dah cam Hantu Kak Limah... dan panda pun cemburu dgn aku ...dah sememeh..
tapi yang ni tetap dgn bentukya cemana aku bentukkan...
sangat suka... tapi kena bangun awal sket sbb nk pakai gel ni lain cam guna pensel kan....



Mandom Cleansing Express
yang ni plak makeup remover + cleanser+ moisturiser
tapi aku guna sebagai make up remover..
sbb aku masih lagi guna 3-steps Clinique tu kan...
cuma makeup remover dah habis..
makcik ni belum mampu beli Clinique punya remover yg berharga RM105.00 yer...
makanya kita beli je yg ni sbb reganya RM29.90 sahaja dan botol besar..300ml
dia tulis 'ready for bed ASAP'
kekadang balik dr memana function (ceh cam aku g function segala kan) make up penuh tp dah sangat lambat ingat nak tido je..
makanya guna je ni all in one... pastu gedebum tido..
kononnya
siap tulis instruction tak payah rinse or guna toner ke apa lepas pakai cleanser ni..
sbb dah ada sume..
tapi aku kan guna as make up remover je...
makanya lepas remove make up..
aku mandi pakai la sabun muka aku..
pastu cam biasa steps jaga muka (jaga muka katanya... dah sebulan aku tak pakai mask yg beli mahal2 tp buat perhiasan je)
yg penting benda ni murah, senang dan pantas...


oklah itu sahaja review yg bukan cam review disini...
:D
















psssstt...: tuan blog masih sedih...
(kang ada org plak jawab...ada aku kesah...)

No comments: