Tuesday, September 2, 2008

shop..shop... bukan untuk diri sendiri...

sabtu 30 Ogos 2008

800 am -basuh baju guna tangan...iskk apsal la uniform sekolah kaler putih...sakit oo tgn...
900 am - sidai kain
1030 am - lipat baju depan tv sambil pikir baju2 aku sume kt mana? gombak ke kat rumah ke dlm bonet kete?? hehehe
1145am - kelam kabut nk mandi nk carik baju mana nk pakai..cari make up aku..adeh tinggal kt gombak lak..
1220 - br terhegeh2 nk kuar dr rumah nk amik syafiq dr tuisyen... dia habsi kul 1230
1245 - sampai tmpt tusyen..
115pm - sampai AOEN Bkt Tinggi..
- shop...shop...shop... baju raya syafiq... aku la kena sponsor..
345 pm - mak call..suh balik... kunci rumah takde...Epi takde kt rumah...
430 pm - sampai rumah lepak2...baju syafiq 1 pun x beli sebenarnya....hahaha
700pm - mak cadangkan g Bkt Tinggi sekali lagi lepas maghrib.. kali ni pastikan syafiq beli baju dia...plus kena belikan untuk Epi gak..
800 pm - bertolak ke AEON Bukit Tinggi dgn mak, Ira & Syafiq
-shop..shop..shop... seronok rupanya shop2 baju tuk lelaki ni... beli 3 helai tuk Syafiq, 2 helai tuk Epi (mak aku suh belikan gak T Shirt Charles Jourdan RM89.90 tu tuk dia!!! adehla.. sib ada 50%...tu pun mahal gak!!!) dan aku beli sehelai tuk ayah... aku excited lak pilih baju dorang...cam aku lak yg beriya..
1030pm - terpaksa balik...kedai2 da tutup...

Ahad 31 Ogos 2008

1000am - mak arahkan aku bwk ira & syafiq ke Midvalley...adehla jauh parking mahal...
1100am - bergerak ke Sunway Pyramid...tu je yg dekat yg pelbagai pilihan aku rasa..
- kali ni shop2 seluar tuk syafiq la plak.. n sandal gak.. aku nampak bj Renoma yg cantik tuk Epi..belang2..ayah x suka belang2...tp x beli sbb budget takde
- syafiq beli 1 jeans & sandal Admiral.. kopak...kopak..
4.00pm - bertolak ke rumah Uda....lamanya kat pyramid...nk kutip barang2 aku tinggal..lupa plak..mak akusuh berulang klg-klcc bermula selasa (hr ni la)
445pm - beli makanan kt sri gombak tuk adik2..hahaha apala kakak ni da kul 4 br nk bg adik2 makan...
5.00-615pm - melepak rumah uda..makan2..kemas2 barang..
615 pm - balik klang.... singgah lak bkt raja...selaur syafiq x cukup sehelai lagi
- dpt sehelai...dia berkenan lak lagi sehelai...aku kata tunggu sponsor lasgi satu balik (adik no 2 aku lak)
730pm - balik rumah..kepenatan... nk pengsan aku rasa shopping ni... sbb x beli apa2 tuk aku!!! hahahaahaha

Isnin 1 Sept 2008

1100am - mak aku suh g pyramid lagi suh belikan t shirt renoma tuk epi.. n belikan baju superman tuk syafiq serta jeans yg dia berkenan tu...sponsor lagi satu da bg duit...hahahah
adehla.. penat je jd driver..adik aku no 2 harap ada lesen jer.. bwk kete penakut...
200 pm - br aku gerak.. penat x habis lagi..plus puasa...(alasan)
300pm - sampai pyramid... 1/2 jam cr parking x jumpa... dr level CP3 sampai B2.. sume penuh..
430pm - bertolak pulang ke klang..singgah lak bkt raja lagi..jeans tu kt bkt raja plus mak suh belikan handbag tuk dia...
600pm - balik sbb da nk berbuka...
700pm - br aku masuk dapur...hahaha adik no2 aku yg aku panggil adik tgh siapkan meja.. mak ayah takde g hantar ira balik UNISEL..
730pm - lebih kurang la.... berbuka 4 org jer.. aku, adik, epi, syafiq... huhuh sayu lak takde mak ayah.....
745pm - mak ayah sampai... dorang berbuka dlm kete...

penat sangat aku rasa...ingat nk siapkan baju raya...tp dpt arahan g shopping..aku suka jer..
ada sesapa nk suh aku shopkan bj raya korang???

selasa 2 Sept 2008

seawal 630am.. ayah hantar aku g komuter... pastu hantar adik g naik bas. adik keje HKL...
dedulu dia hantar g sekolah...skang g keje lak..
aku n adik beza 2 taun jer...

No comments: