Thursday, May 7, 2009

aku tak faham

setiap pagi aku nak pegi keje...dan petang aku balik keje..
mesti ada kesan air kencing atas lantai lif..hancing plak tuh..kuat gila bau!!!
bayangkan aku turun dari tingkat 16..thn napas ke tingkat G.

kat semua lif..diulang KESEMUA TIGA LIF..
aku sungguh tak faham..sapa yg ada hobi kencing dlm lif ni pun aku tatau..
tak pernah kering lif tu dgn air kencing dan air2 yg lain..

minggu lepas...jiran tingkat atas rumah aku tuang air dari tingkap bilik.. angin kuat..air tu masuk dlm bilik aku..basah majalah-majalah aku yg ada tepi tingkap..

beberapa hari lepas tu plak..aku nk tutup tingkap.. ada plastik yg berisi asam boi tuk cicah jambu tu melekat kat tingkap bilik aku...
belum lagi kat ruang sidai baju kt dapur tu...SETIAP HARI akan ada daun kari bersepah dan juga plastik perencah MAGGI KARI..
masak kari guna prencah maggi sahaja.. dah tu senang..campak sajer ke bawah...

hal dlm lif toksah cerita la...sampah penuh dlm tuh..ada yg siap letak plastik sampah hitam dlm tuh...
kes rumah tingkat tinggi-tinggi... pastu mls turun..tekan lif.. masukkan plastik sampah..
sampah dorang pandai turun lif sendiri pegi tong sampah besar bawah tu..
kekadang air mengalir dari plastik sampah tu..ke lantai lif..

yuckssss..
habis perfume aku!!!!

pastu bila jalan kt bawah...berhati2 @ jln kt bawah bumbung sbb makcik2 hardcore makan sirih..selamber melemparkan paint ball sireh kaler merah ke bawah
tetiba jer ada corak extra kat baju..

pastu memalam ada security gurad..pakcik ni dtg naik beskal..dengan uniform..
sampai jer kat blok.. bukak baju..bentang kusyen...dan zzzzZZZZZZZZZZZZ
sampai time aku g keje dia belum bangun..


ni la cebisan...0.0000001% dari pengalaman aku duduk di FLAT DBKL!!!
cam berada dia zaman 70an..
bukan di zaman sains dan teknologi (tetiba teringat lagu maktab..hehehe)

No comments: