Wednesday, May 6, 2009

sesungguhnya..

All,
I have confirmed a young DCC girl to start work on Monday. She will be Niza's Personal Assistant.


She had had some working experience in a secretarial firm before.
I have offered her a 3 months contract only, thereafter we will review her performance and status.


ni email dari bos aku...immediate terus dapat satu PA tuk aku..
hahaha..berbulu jer CB baca email ni..
pastu buat muka evil...ada la tu yg dia nk sabotaj aku..

apa-apa pun..walau post aku kat sini Admin Assistant...aku ada assistant tau..
personal assistant lagi...

tulah orang MELAYU ni...masa aku sibuk carik asst aku..bila aku cakap position admin...receptionist...semua berlagak takmau kan...MALU la... SEGAN la... TAK LAYAK LA (rasa dihina la tu)..

HELLO.. aku ada IJAZAH SARJANA MUDA DENGAN KEPUJIAN tau.... dari IPT AWAM lagi..
meh berlagak lagi..aku takyah bayar pun loan MARA sbb dia tukarkan dari pinjaman kepada biasiswa...yelah tapikan..apalah sangat BSc (Hons) in Zoology nih....

apa ada pada tittle post...kalau gaji ok.. kalau ko dihargai...dihormati..
aku bermula kat sini sebagai :
  • penyambut tetamu
  • tukang angkat call
  • tukang bukak pintu
  • tukang baiki mesin fotostat (baru aku tau engineer pun bengap)
  • tukang pass mesej
  • stationary habis aku gak yg kena
  • toilet paper habis pun aku gak menjawab
  • tukang buat air...serius...aku kena buat air tuk tetamu..
  • assist asmin work
  • assist acct work
  • PA tuk semua...dari level GM hinggakan level draftperson
  • selain kerja-kerja ISO..
  • kerja-kerja document controller

aku buat jer..dengan rela hati walau pada permulaan aku memberontak..aku yakin perjalanan aku betul... aku yakin suatu hari nanti aku akan mendaki tangga-tangga kejayaan..chewah..

seseorang pernah kata "takpelah...u pioneer kat situ..one day u akan jadi top management"

aku pegang kata-kata dia..thanks ANAZ...InsyaAllah

orang2 lain seangkatan aku...dah level manager...takat PA tuh dah bertahun dah ada... rezeki aku baru nk mula.. aku tak salah pilih bila aku tukar kerja ke sini.. bila aku tuakr dari menjadi agak lavish dgn company SEMUA MELAYU tak boleh pakai tu.. kepada company ciput yg hanya ada 7 orang pada masa itu..hanya berbekalkan kepercayaan aku kepada GM yang aku pernah kerja dengannya satu ketika dulu...

sekarang da ada 12 org staff..eh akan jadi 13..project makin bertambah.. InsyaAllah akan ada lagi..dan aku gembira dgn kerja aku... dlm ofis nih ada 4 melayu, 2 india, 1 omputeh, 5 cina..

senang....seimbang.. takde politik bodoh n kotor....

dan aku masih kat ofis nih..buat keje..sbb aku balik awal pun bukan ada tv nak ditengok...bukan ada orang nak ajak date... bukan ada baju basuh yang nk kena basuh tangan...

oh..PA aku berumur 19tahun.. indian..selain dia aku ada asst lagi..khas tuk buat fotostat & filing & scanning... aku ada 2 asst dah nih!!!



1 comment:

sagekawaiie said...

waaaah.. TAHNIAH2!!! padan muke CB kepochi tuh! ahahaha..