Monday, May 25, 2009

baru ku tahu..

Tarikh perkahwinan parents aku ialah :

9 September 1978 @ 9.9.78

hahaha... jgn gelak sbb aku baru tau..
dorang ni (parents aku ) bukan jenis bercerita pasal majlis dorang..
gambar majlis dorang pun aku tak perah tgk full yer..
yg ada pun bila aku terjumpa sekeping dua yg cicir dr album tu..
hehehe...

masa borak2 semalam la nih masa isi borang permohonan nikah adik aku...
memula dgn konpidenya ayah aku jawab tarikh perkahwinan dia 9.9.79..

aku tgh tgk tv.. cam pelik jap...eh..aku lahir 1.7.79..camne kawin 9.9.79..
pastu mak aku plak kata ehhh...78 la..
mak aku sambung.. tulah ayah tak sabar.. mak nak no 9 tu..dia nak cepat gak..
parents aku decide nak kawin dalam 3 bulan jer.. means dorang tunang 3 bulan jer...dorang kenal pun tak lama..

pastu aku gelak2... aku kata elok la tu..ada penyambung nya..
adik aku tu.. tunang bulan 3 kawin bulan 7..
tu cerita kawin...
aku hanya akan tau info2 begini bila ada sesi berborak2 jer..
nk harap aku tanya... mebi aku tak diajar dr kecik tuk busybody...hahaha

pastu masa sabtu ..masa amik adik aku kt kg baru..
aku sibuk nk carik stesen LRT..
baru juga ku tahu...
mak aku pernah dok situ.. dok kampung baru...rumah sedara kitorang..pastu masa tu plak dia dok situ masa peristiwa 13 mei tu.. dia tunjuk la rumah mana.. pastu ada few rumah la..rumah sepupu2 dia..haha yg semuanya dah pindah dari situ..

pastu dr kg baru ke sri gombak plak sbb aku tempah baju kat situ..
aku lalu AKLEH.. pastu lalu depan Zoo..
mak aku pernah dok Ulu Klang ni gak..belakang Zoo..
rumah arwah tok sedara.. dan paklong aku (abang mak aku) serta arwah tok sedara aku tu...antara pekerja terawal masa zoo tu bukak..
dan masa aku praktikal kat zoo aku lebih dikenali sebagai cucu si Tam..

mak aku cakap dedulu zoo tu tiket dia 30sen... masa tu tak banyak binatang pun..
adalah ayam, burung, gajah..yg dia ingat la..
skang tiket dah jadi Rm15..


seronok sebenarnya bila berjalan2 dgn mak aku...
bila mak aku kata weekends kena balik bawak dia keluar sejak adik aku tunang sbb byk urusan..
aku cam...alahai habisla aktiviti weekend aku bersama rakan2ku..

tapi sebenarnya bila dah camni..sebenarnya lagi best tau..
aku rasa banyak masa aku selama nih bukan spend dgn dia..
sibuk belajar.. dok asrama...dah keje plak dok berjalan dgn kekawan..
pastu aku teringat..InsyaAllah ada jodoh aku..
mana lah masanya camni.. mungkin ada..tapi tak sepenuhnya..

dan..selagi dia masih kuat untuk berjalan...
aku bawak la dia jalan2....

No comments: