Wednesday, May 13, 2009

hilang sabar

hilang sabar aku semalam..
KELING tingkat atas rumah aku sewa ni buat cam parti plak..
bukan ada parti pun..
sajer nak bgtau dia sorang jer ada radio/ cdplayer/ apa2 player yg boleh mainkan muzik sekuat hati..

dari start sebelum azan Maghrib sampai la santak ke kul 11 lebih...
full blast maximum yer..
aku dah tahap tahan sabar cam rasa nk g bakar rumah dia...

habis sumpah seranah dah..
kalau lagu sedap takpe..semuanya lagu tamil yg bingit...
aku dah la penat... nk tido.. sumbat dgn facial cotton pun dengar lagi....
aku tak ingat aku terlelap bila..

pastu asst baru aku nih.. sekolah tamil kot..
aku ajar kul 9am.. kul 930 tanya soklan sama..kul 10 tanya soklan sama..
logik ke tak logik.. if folder tu dah sampai no 15..apa ke halnya plak cover letter masih no 12..
tapi tu ok lagi.

aku suh dia buat 3 set..fotostat..
dia tanya aku balik..3 set ni termasuk original ker?
sah2 arahan aku.. "u copy ni 3 set, original filing" as simple as that..
adehhhhhhhhhhhh aku belum pernah belajar bhs tamil lagi nih...
pastu dah copy.. dia dtg tanya.. docs ni nak stapler sekali 3 set ke ..nak stapler satu-satu docs..
masa nih aku dah senyap.mls nk layan..takleh pikir kot..
lupa nk tanya SPM dpt apa..

yg sibuk bgtau...experience keje as asst secretary..
oh seksitari..dok goyang kaki pakai skirt pendek kot..

dari keje aku suppose cepat...jadi lambat nak mampus..

hari tu aku ajar tea lady tolong aku lagi senang tau..
faham jer makcik tuh.. tak susah pun..

ni bila aku ajar menjawab..menyampuk...kata pandai..
bila aku suh tulis tanak..berlagak sume dlm otak..

aku baru ajar simple..fotostat n scanning..dah 2 hari nih..dah 16 jam..
keje aku mmg dah berlambak.. aku tegur jgn slow..buat muka..

aku lebih senang bg instruction kt tea lady..
pandai filing da pun..meja aku pun selalu kemas..

apsal la keling2 ni semua buat aku panas hati..
jgn nk marah aku tulis keling... jiran lama aku pun tak kisah.. ane jual ikan pun tak kisah..
sebab india tu nama negara.. bangsa? boleh jer bg nama lain... <-- kata2 ane jual ikan n jiran lama aku..

No comments: