Tuesday, May 26, 2009

kebetulan kah?

hari ni ada meeting..dgn vendor..
pastu seperti biasa..comp aku ni deal mesti dgn kroni2 sahaja..
eh jgn slaah sangka..
kroni di sini bermaksud..kami kenal sesama sendiri bermula dari comp yang sama...
pernah keje sebumbung sebelum memasing bawak haluan memaing ke comp lain..
tapi masih keep in touch la..

so hari ini Abang Fizi ni dtg..dulu dia keje sekali..
sajer la tanya kabar.. masa tu tgh borak dgn sorang lagi rakan sepejabat aku ni..wahh ayat skema..

tetiba dia citer dgn colleague aku tu
"when this lady (merujuk kepada aku) join us.. they came in package..(hahahaha)...i mean they are few of them join us at the same time..but from 4 of them only 1 get married the other 3 still single.."

aku pandang Abang Fizi...aku tanya.."sape yg kawin?"
pastu dia kata "diana"

pastu aku teringat.. aku pun jawab
"yelah kitorang kan ke classmate... diana tu satu sekolah satu batch sahaja.. dia kelas lain..dia yg lain..dia la kawin... kami bertiga classmate...

aku, yan, niza, sofi...masuk comp tu hampir pada masa yang sama..
hanya bermula bila kawan satu uni niza interview....
pastu si HR pada masa tu..merangkap HR n bos aku skang ni...tanya kawan niza tu ada tak org nk keje kerani contract 3 bulan..
masa tu aku x keje..jadinya aku di recommend n terus dapat..

lepas tu.. dorang cari junior engineer.. niza tak keje lagi dia sambung master..maka aku recommend yan... yan pun join..
tak lama lepas tu niza plak join...
niza plak bawak sofi join..
tak lama lepas tu aku join semula..
dan aku plak bawak masuk senior sek aku.. si spider..
pastu aku benti..spider bawak masuk budak batch aku..MRSMBP kelas D kot...

dan ofis tu jadi kroni kami2 sahaja..
oh lupa ada lagi sorang supersenior kami keje situ... tp dia ni masuk sendiri not by recommendation..

lepas tu..history...hahaha... comp tu merge.. ramai kuar ke comp lain.. but kami ni cam ada connection..

tapi mmg best masa itu..
comp nih pun camtu gak sistem dia..
sistem angkut kekawan masuk keje..
hahahaha

Abang Fizi ni dok dekat rumah aku..
dulu dia pernah hantar aku balik sbb MC..masa belum ada kete..
so aku jemput dia adik aku kawin..
tu yg timbul cerita antara yg masuk hanya sorang yg kawin..
hahahaha..

No comments: