Wednesday, March 9, 2011

review

malas nak letak tittle review asmara2...balik2 asmara kan...
takpelah asmara drama seminggu sekali kat tv3 je pun..
bukan drama korea yg aku kena beli dvd dan pening2 hapal dialognya...
pastu gelak kuat2 dari dalam bilik sampai sepanjang Jalan Hj Yahya Sheikh Ahmad tu terkejut dengar suara pontianak dari rumah anak-anak dara di hujung jalan....<-- luahan tidak puas hati...

semalam aku pastikan..aku dah siap masak dinner..siap iron baju kerja..siap baca kitab..err.. buku ...baru aku duduk depan tv aku...diulang tv & astro aku..

tiba-tiba housemate aku sorang ni nyibuk... errmmm aku dahlah nk tengok sorang2 tanpa gangguan sbb dia tak tgk asmara 1 kang confirm byk soal dan tanya...
yer tepat sekali aku takleh fokus menonton dbb dia banyak tanya..
kenapa zaliya jadi camni.. kenapa bapak dia camtu...adam tu sapa..melati tu kenapa...
sib baik aku ni baik tak bagi backhand...
sesekali nak dok sorang2 layan feel pun kecoh...


ok..ok..kembali ke tujuan asal aku nak review ASMARA 2 Episod 1

mula dgn nenek asmara bebel2 kat asmara...
mak aihh nenek dia bebel...hehehehe... berdesing telinga weh..
"adam ni nangis... kan adam kan..adam bukan tgh mengaji"
asmara la plak kan... dok kecewa terbaring kat tangga rumah..
boleh plak air mata dia tetiba meleleh.....ohh....

ehh..detail sangat la plak..
hehehe....
bila muncul melati... tetiba je aku takde mood la nak tgknya...
melati kata datang kerana adam..
tapi dia dtg carik asmara sbb nenek mah suh nasihatkan asmara.
tak pegang pun adam....
MAMA MELATI??? takyah la adam...panggil dia mama...

"saya rasa zaliya dah bawak semua benda pegi dari saya..saya rasa kehilangan...jiwa saya kosong" ~ asmara


tapi lepas tu tiba-tiba plak si asmara buat keputusan nak nikah dgn melati...
tak menyabar sungguh...tak menyempat-nyempat... aku pun x expect dlm episod 1 dah kawin dgn si melati..
bukan dia takleh jaga adam sorang dgn nenek dia jer.
at least gi la keje dulu ke..
uruskan diri tu elok2 ke..

abang si melati tu pun satu annoying..
dah adik ko kata nk kawan je dgn asmara..
tak sudah2 nk paksa gak kawin dgn asmara...
hambek ko nnt bila semua orang tau zaliya tu hidup lagi...
biarlah nak stay as friends dan simpan perasaan dlm hati... aku ok jer...opppsss...

tapi...aku mmg suka la tgk lelaki berbaju melayu lengkap dgn sampin..
handsome!!

tolongla melati punya expression excited nk kawen...OVERRR...
ko tau zaliya dah 'mati' dan tau mmg asmara nk kawen dgn dia pun sbb surat zaliya tu..
sabarlah sket...suh si asmara tu bertenang dulu...settle hal keje..settle hal adam..
ha.. kan asmara terbayang muka zaliya masa nak nikah..
bukan muka melati..

elok je tgn asmara pegang tgn tok kadi tuk nikah..zaliya sedar...
"ALLAH loves you..."


sila bersambung minggu depan







aku sangat terattached plak dgn drama ni...
takpela... aku tak pinjam tv sesapa... atau tak melepak mana2 kedai mamak semata nk tgk drama ni.. atau langsung x siapkan keje or tak pegi keje sbb drama ni...

No comments: