Thursday, March 31, 2011

Unknown, ...dalam botol, I Am Number Four



ni aku tengok semalam...kat Pavilion
walau dah nak habis.. maksudnya slot tayangan takde ... panggung full
citer ni ok walau tak logikkk...dah tu nama pun fiction..hahaha
k fid over jerit & terkejut..
aku pun ada scene yg aku tutup mata...

citer pasal No 4 ni dok pindah randah sbb nak selamat kan diri dari puak Mog yg cuba nak bunuh sisa2 warga Planet Lorien...
ada 9 org yg tercampak ke bumi untuk diselamatkan demi memastikan kesinambungan warga Planet Lorien
setiap sorang budak tu ada penjaganya..

setiap kali pindah...setiap kali tukar identiti...
sorang mati akan timbul 1 scar kat kaki si Number 4 ni..

3 dah mati makanya yg seterusnya dia la...

tetiba aku tatau nk huraikan macam mana..cam ilang ingatan plak tetiba...
tapi movie yang best la..




ha... filem penuh kontroversi ini...
tetiba aku nak tengok plak kan... sbb timing takde citer menarik..last2 aku pilih je beli tiket citer ni...dan dalam hall terbesar itu..hanya ada kurang dari 10 orang..

but... It's a BIG MISTAKE...
sebab ianya citer melayu dannnnnnnnnnnnnnnn aku ada ramai kawan tidak lurus....
makanya.. aku jadi seram dan geli plak...

sbb aku letakkan muka kawan2 aku sebagai ganti kepada watak2 dlm cerita tu...
tak dinafikan jalan cerita agak...AGAK menarik..
tapi aku siap gelak2 ketawa dan bergurau senda dgn kak fid....

si Ruby@Rubidin pompuan tak jadi tu... muka sangat keras dan sangat jantan...
adehh bukan ke makeup artis sangat pandai tuk tukarkan jadi 'wanita' jelita...
dan percakapan dia yg takleh sebut huruf S agak mengganggu disitu...
tangisan?? maaf dik oii... tidak tulus..tidak natural...

si Ghous (ye kot eja camni) adoiiiii kayu balak mana berlakon tah nih..
you're not a gay!!! you're a sex maniac!!
dan ko tak pandai berlakon dik!!!

tetba nk komen lakonan orang padahal aku lakonan dlm kelas masa sekolah pun tak layak...
sbb aku dikelilingi oleh 'orang2 begini'
so aku dah nampak keadaan yg biasa tapi bila depa ni berlakon... haish....

yang aku suka.. mak & pak Ruby jer..
bapak dia kata " kalau dah jalannya salah... mana berkatnya...mana rahmatnya.."

(ayat ni sangat sesuai untuk kawan aku En A...yg baru sentap dgn aku sbb aku cakap dgn dia "win-win situation apa kalau dah berdosa besar")

tapiiiiiiiiiiii filem ini beri impak buruk la kat aku.. aku dah tak sanggup nk bercakap dgn kekawan tidak lurus aku ... apalagi hari sabtu aku telah mentersentapkan En A sbb aku komen gaya hidup dia...
k fid pun seram dah sbb citer ni kan citer melayu..maka dlm otak cam dah tersemat dan terlekat plak.... GELI... KONPIUS...


Ya Allah Ya Tuhanku berilah pentunjuk dan hidayah kepada rakan-rakanku supaya mereka kembali ke pangkal jalan. Amin.







movie ni plak aku tengok minggu lepas..
pasal mamat ni bangun dari accident tiba2 isteri dia dah tak kenal dia..
dan ada org lain dah amik identiti dia...sebagai suami, lecturer dan pembentang kertas di konvensyen..
so halangan dan cabaran untuk dia carik balik kenapa identiti dia terus hilang..
macam dia ni tak pernah wujud..
dah tu berada jauh di berlin...

sebelum tu..tau k fid ckp dgn kawan kitorang apa...
kawan kitorang tanya citer tu pasal apa...
k fid jawab " pasal lelaki ni accident.. balik rumah dia nampak wife dia dgn org lain"
aku punya gelak sakannnn apa ke halnya jauh bebenor sinopsisnya..


mamat yg hilang identiti ni puaslah nak yakinkan semua org yg ada org curi identiti dia..


rupa2nya... dialah perancang utama.. dia sebenarnya pembunuh upahan...
masa dia accident terhantuk kepala tu dia cam hilang ingatan... makanya ingatan terakhir dia adalah watak yg dia cipta sendiri tuk membunuh seseorang...
kiranya dia ni jahat sebenarnya... tapi dah accident... so dia tak ingat dia jahat...

bila dia accident team dia kenalah buat back up plan..dah dia pun hilang ingatan...
tu yg jadinya wife dia tak kenal dia...sbb tu pun wife ciptaan..
semuanya ciptaan dia sebenarnya...

macam2 pe'el je citer2 yg aku tengok ni..















saje nk tulis komen pasal 3 movie serentak..
sebelum aku ilang ingatan..
hehehehe

No comments: