Wednesday, March 4, 2009

blackout, banjir, longkang besar

semalam...
aku terperangkap kt stesen LRT KLCC selama lebih kurang 1 jam 15minit..
di dalam gelap... tanpa line HP..

memula aku masuk kat area stesen kt kaw beli tiket tu da cam agak gelap.
aku ingat kempen jimat cermat..
aku pun turun kt tempat tren..escalator pun stop..

pastu rupanya tren sume da stop dlm 10 min...ermm..
aku tunggu je la.. da announement cam meyakinkan aku dlm 15-30 min ada la tren..
ha ambik kau... 1 jam 15minit..

masa aku br sampai kt tmpt tunggu tren, leeza sms...
balik lalu jln belakang sbb jln depan tutup..
pastu aku x sempat reply dia call..
"as...rumah kita banjir.."
borak2 sambil dia tgh pikir camne nk masuk rumah..

dah la takleh parking dalam kaw..
kena parking luar yg agak jauh n meredah air banjir..
pastu dia kata air da parasa atas dari buku lali la..
yg bestnya..dia tgh cakap dgn aku pasal dia x nampak longkang kt mana..
dia tanya aku tau longkang kt bhgn mana...
tup2 putus..

sudahhhh..
aku ingat dia masuk longkang..
aku call x dpt..tetiba line phone plak takde...
ramai sgt kot yg guna hp..

sume da muka bosan..
dgn pakaian kerja dah siap bersila kt lantai...
dgr lagu la..
main game la..
call org la..
aku je takleh nk call org sbb takde line..
org kuning tido kot hujan2 nih..

last2 ada shuttle tren...
tren pun ada shuttle yer..yg dr gombak straight ke KLCC..
pastu patah balik ke arah gombak..
org punyalah serbu sbb takde announcement tren tu kemana..
alih2 bila manual announcement kata ke gombak...ramai yg keluar..
dan aku dpt duduk..:)

aku x dpt bayangkan keadaan dlm stesen..mahupun terowong menghala ke stesen LRT KLCC tu..
sure pack gila2 la..
sbb masa aku da turun tu..org tu kata dorang da tutup stesen...sbb yelah tren da takleh jalan..
sure penuh la terowong tu..sib baik aku da ada kt bwh..ada ruang udara sket...

camni la KL...
hujan lebat sket je macam2 yg tergendala..tersangkut..
terlalu ramai org kot orang da dalam KL ni..
da tepu..
ni depan ni tgh sibuk construction...buat building baru kot...
makin ramai la manusia kt sini...
n kereta2 yg mmg da parking kt tapak projek sebelum ni..kat mana plak dorang tu parking...
mesti makin padat kan...
errmm memacam..

harap2 cuaca hr ni ok..
aku nk alik cepat...

No comments: