Friday, February 20, 2009

GENG





aku tgk filem ni rabu lepas..
tu pun dibelanja oleh k fid yg telah mem'book' tiket sejak isnin..
panggung mmg la penuh...
dgn bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa, warga emas..
DAHSYAT!!
citer ni BEST!!!
ada elemen gembira, kelakar, serius, sedih..
sampai k fid boleh nangis yer!!!!
nagis sedih..bukan nangis gembira..
but aku SANGAT SUKA!!
banyak binatang dlm ni yer..
bermula dgn monyet yg bengang dgn Lim,
pastu angsa2 yg melintas...n bengang dgn driver bas..
ayam yg jaki dgn kenderaan-kenderaan yg melintas..
anak ayam kaler kuning bulat yg gelak guling2...
gelak sakan aku dlm panggung..
pastu ada tupai terbang landing kat buah durian...OUCH...
sampai la ke monster2 yg agak 'ganas' n scary gakla..
aku suka la si opett yg comel tu..
sapy tu best gak..
err.. apa lak aku citer pasal binatang jer...
kang aku citer pasal filem ni sian lak org yg belum tengok..
tp serius aku rasa nk g tgk lagi..
lepas dapat gaji... skang ni agak sengkek...(betul..betul..betul..)
pagi td aku dgr HotFm.. ada interview pengarah n penyumbang suara Upin & Ipin tu..
da 2.2 juta da kutipan dia..
aku rasa leh dpt lebih tuh..
kita tgk jer nnt..
byk kali gakla aku lalu lalang kt cafe geng n kedai merchandise dia kt sect 13 shah alam tu..
tp takde la jatuh hati cam aku lepas tgk filem nih..
pastu teringat aku n apis pernah tolong ewan tulis skrip nk hantar ke Les Copaque ni..
masa tu dia interview penulis skrip kt situ..
aku blur gila ms tu bila ewan kata dia dpt interview kat Les Copaque..
dia x dpt pun kerja tu.. skrip tu pun aku x tengok hasilanya..hehehe
apa pun aku bg 10 bintang tuk filem animasi ni..
cool beb...
sangat di rekomenkan kepada semua...tanpa mengira usia..
marilah beramai-ramai menonton
GENG- PENGEMBARAAN BERMULA..


1 comment:

Anonymous said...

Aku masih gagal mem-booking tiket.. Arghhh..