Thursday, July 10, 2008

ini dah melampau

da sangat melampau orang tua ni..
aku call nadzir mintak sume soft copy tuk borang2 yg guna kat site..
alih2 nadzir tanya " as, awak nk saya tolong bukak file n buat checklist ke tuk filing KL?"
aku pun pelik ..aku tanya kenapa?
"takde, tadi En Shid call kata as tak buat apa2 pun pasal ISO..file pun tak bukak.."
Ya Allah Ya Tuhanku...
kenapa nk g mengadu domba kat staff sampai ke Lumat???
ko tu bos..be profesional..
sape lagi la yg dia call agaknya yer..esp ofis KK...
menyirap aku dengar...

aku rasa nk menjerit da tadi...
aku selamber je jawab..."bangang betul dia tu... yg file atas meja ni apa? recycle paper ker?"
aku tau direct bos aku ada dlm ofis lagi ni..
biar dia dengar..

da tu dia balik from sumwhre tadi kul 510 (elok je lak tu..takde treler tgh jln kot..)
terus jumpa aku....bebel..bebel...bebel...bebel..
"saya nak awak buat semua documentation tuk audit tau.."
" kita tak boleh harap kat diorang"
"diorang sume busy"

HELLO!!!!!!! i'm busy too...
incoming aku da menggunung x ber scan..
x filing.. semata2 aku nk catch up pasal ISO..
alasan paling merepek..
sah2 auditor carik process owner procedure tuh!!!
oh, sume aku la nk back up..

pastu dia sambung lagi..
"saya nk awak yg bertanggungjawab tuk semua benda ni..."
ye aku tau tanggungjawab aku tu pastikan sume org follow procedure..
tapi kalau sume da degil tahap nak MAMPUS...
takkan aku nk kena rendam plak procedure bg dorang minum..
dorang buat BODOH jer..
buat TAK TAU jer..
camtu yg certified according ISO aku la..bukan comp nih..

kalau baca ayat2 dia ni takde la irritating..
tapi dgn tone suara dia ala2 i'm the boss .. n takde manners...
sakit beb...
sakit gila..

"saya tak kira..saya nak AWAK yg PASTIKAN takde NCR berlaku"" saya tanak SATU pun ada NCR"
org tua ni... kalau auditor soal staf tu n dia x tau nk jawab procedure n tatau mana records disimpan...aku ke yg kena pastikan dia jawab dgn betul...
adeh....

"awak yg kena act as secretary to this comp pasal ISO ni.."
wahhhhh sesuki dia nk bagi task lagi kan..


tadi lakHR consultant tanya aku apa cerita abcklog kat KK..
ler..aku ni bukan ada tangan banyak2 cam sami india tu..
aku kata okla.. asst aku buat kat KK...
tengok...my main priority pun x terbuat...

back to nadzir..
nasib baik dia cakap dgn nadzir..kalau dia ckp dgn rino effendy si mulut murai n perasan bagus tu... confirm sepanjang 343km rail ketapi tu tau cerita aku ni by tepat jam 715mlm!!!!
mulut shid ni leh tahan kalah pompuan.....

nadzir ni sangat lembut orgnya...siap kata dgn aku.."takpe as..saya bg motivasi hari2 tuk awak tuk berhadapan dgn en shid yer.."
sib baik ko comel kan..

adehhhh
aku da blur.....lost...
stress..
lapar.....


nk balik la....da malam..
tinggal berdua je dgn bos.. x baik....








6 comments:

Intan and The Boys said...

huiihhhhhhhhh!!!!!!!1
memang tahap bangang melampau la.

dia tak tau ke NCR tu untuk improvement?
memang la baru2 nak ada procedure, for SURE akan ada banyaak NCR. it's ok, as long korang ada wat PAR for that and betulkan yang mana silap.

betul tak?




cian kat ko....
takpe, ko dah ada orang yang care pasal ko skng ni...
:D

arachnida said...

dia kan ala2 nk sume perfect kunun...
tak mau NCR..apa lagi nk raise PAR.. dia kan byk benda dlm kepala dia nk pikir...
otak aku ni kosong je la kot...



ada org care?? wahahahaha
how i wish!!!!

sape?? :P

Cik Aimi Husna said...

patut kena su**** je mamat tuh dgn a****..bg dia gelabah bgtau 1 malaysia..br la xde masa nak blaming org..menyampah lak la aku dgn manusia camgitu..emo..emo..

ermm hopefully cepat2 la cindy panggil akak ye. lepas seksa zahir batin.

arachnida said...

tula makcikcrimescene...


lambat plak cindy ni...

Cik Keju said...

kes ko ni lbh kurang mcm aku je nida. dulu bekas 'makcik tiri' tu pon macam ni gak. semua nak suh aku buat, semua nak urgent. dari isi borang claim dia sampai ke satu projek tu nak suruh aku kaver. tertekan gila! the best way is aku blah. carik kedamaian kat tmpat lain.

apepun, ko sabar jela banyak². selagi ko mampu bertahan, ko teruskan. kalau tak.. ko sendiri ada jawapannya.

arachnida said...

tu la cikin...
aku tgh menunggu jawapan dari cindy ni...
matthew tu pun da cam ok jer..
walau aku tau keje dgn australian ni pada org lain cam lagi dahsyat kan...
tp aku da biasa.. sbb dorang tu mmg cenggitu....

terima kasih....
tgh bersabar sangat2 nih...