Wednesday, July 9, 2008

saya tak boleh terima alasan tu

"saya lambat sbb banjir teruk kat Klang"
-" saya tak boleh terima alasan tu"

ayat sape lagi kalau bukan shid tu..
Tuhan je yg tau betapa sabarnya aku dgn dia..
dan aku harap sangat dia tgk berita mlm tadi pasal banjir kat Klang tu...

pastu dia call aku tak dapat..
kebetulan hp aku habis batt plak..
tu pun dia kata " saya tak boleh terima alasan tu"
Ya Allah..dia tak pernah habis batt ke...yelah kot if dia sedozen HP buat back up..

hari tu aku MC 2 hari dia kata ":apa awak buat sampai sakit 2 hari?" dgn nada cam marah kekonon aku saje carik pasal nk sakit..
macam la aku mintak sakit...
anak dia sakit reti lak panik kan..
habis org lain takleh sakit
pastu aku cuti isnin pun dia tanya gak kenapa cuti..dgn nada irritating yer..
lama2 confirm aku gila kat sini..

ni tuk calibration... da raised since march..
engineer konon best kat site tu suppose buat..
tak buat sampai hari ni..
ada ke dia suh aku g buat..g beli steel ruler 1meter tu..
pastu hantar g calibrate..
adeh...aku ni takde keje lain kan..
filing aku sendiri tunggang terbalik..

pastu aku bagi dia 2 benda quality manual n procedure manual..
dia ingat satu doc je.. so dia suh MD sign 1 je..
bangang ke tidak namanya..
dah ko tu Quality Management Rep..harusla ko tau basic ada 2 benda pentin g tuk QMS..
marah2 aku sbb tak remindkan dia....
alasan dia..ada byk benda dlm kepala dia..
kepala hotak dia la...
kang aku kata takleh terima alasan dia kang..
hari tu dia kata aku menajwab..habis mestiah aku defense diri aku..

ni time sangat crucial tuk ISO certification ni..
tgh stage nk buat Internal Audit n compliance audit..
alangkah bagusnya if aku leh tender dlm masa terdekat ni..
aku nk tengok camne dia keje tanpa asst...
esp tanpa internal auditor,,, pastu kata nadzir maybe dia pun nk benti..
elok sgt la hilang dedua internal auditor..

aku sangat menunggu saat itu!!!!
mana lak si cindy ni x call2 aku pasal keje baru tu..
aku interview isnin lepas 7/7/8....
da siap tunjuk meja n schedule aku...hehehehe..
hopefully sume ok..

cindy..oh..cindy...





6 comments:

Intan and The Boys said...

melampau tul si shid tuh. ko suruh dia duduk kat klang. biar dia rasa camne banjir tu.

umah ko kena banjir tak?

arachnida said...

takla yang...
rumah area2 sungai tu yg banjir...tp area tu la jln tuk org keluar dr klang ke arah KL...harusla beribu yg stuck kan....

Cik Keju said...
This comment has been removed by the author.
Cik Keju said...

gantung terbalik je shid tu kat tiang lampu. kasik dia insaf sket..

sabar nida, aku pon penah dapat boss yg xberhati perut dan usus. 5 bln je aku tahan. pastu aku blah.

arachnida said...

cikin.. hmmm ikutkan hati bukan gantung terbalik...
masukkan dia dlm sg klang tu jer..
ni pun aku tahan gak da 6 bulan...

Unknown said...

eh kalau aku bukan setakat masukkan ke dlm sungai klang je nida.. aku akan pastikan dia tenggelam sekali.. walaupun sehelai bulung hidungnya pun aku tak mahu lihat lagi..