Tuesday, July 15, 2008

joyah..

dialog-dialog joyah di petang hari :

phone bunyik ....

dia : as, awak da hantar surat resign yer.
aku : a'ah
dia : bila last date awak?
aku : tgh bulan depan
dia : mana cukup sebulan notis tu (tinggi suara)
aku : cukup..saya da kira 31 hari (suara sedikit tinggi)
dia : awak g comp mana?
aku : oil & gas
dia : yelah...comp apa namanya... (joyah sangat kan...)
aku : comp P*****
dia : camne eja? (suara irritating)(....sangat kepochi kan....)x pernah dengar pun nama comp tu..local ke MMC?
aku : comp dari canada..da lama dalam O&G
dia : patutla awak lari2 dari saya..X SIAPKAN KEJE SAYA (Astaghfirullah....fitnah betul la org tua nih)
aku : (bengang gila ) saya tak pernah abaikan keje saya...

bengang gila yer aku dgn jantan sorang ni..
dia tu adalah SHID!!!
aku da kata da...dia takkan biarkan aku tenteram dlm notis sebulan ni...

tak lama lepas tu... setengah jam..dia turun pulak!!!
dok meja sebelah aku n interview aku..

dia : berapa awak dpt kat sana..
aku : lebih la dari sini
dia : berapa? ada dlm 3-4k?
aku : lebih kurang la...(mls nk jawab..aku kemas2 meja)
dia : ISO camne?
aku : Nadzir kan ada..(sian dak nadzir)
dia: oh..patutla badan je kat sinin kepala da tempat lain..
aku : eh..saya takdela sampai abaikan terus...mana de kepala saya tempat lain.. kalau camtu tak siap langsung ISO nih..
dia : abis camne audit nanti..
aku : cross audit je la..nadzir dtg sini en shid pegila sana
dia : pandai je la awak... ada je jawapan....

dia blah...
bantut niat aku nk stay back...

joyah..joyah..benci tul aku lelaki camni...
kepochi maut nih....

3 comments:

Unknown said...

wahh.. shid ke shit?

tabahkan la hatimu utk menempuh tempoh 30 hari tu

saad said...

jangan lupa tolak dengan annual leave. jangan lupa jugak bagi sedikit nasihat, pandangan, pengajaran utk budak shid tu supaya lepas ko takde, takde lagi dia buat sesoka hati dia kat orang lain.

arachnida said...

PG... semoga aku tenang menghadapi hari2 mendatang ni.. amin...

saad... nasihat tuk manusia yg da berumur 44 thn tu?? huhuh takde maknanya... dia suh recommend kekawan pun aku pikir berjuta kali ni.. huhuhu..