Monday, August 18, 2008

seharian bersama sage - SABTU

hari bermula seawal 730..
awal ke?
aku janji dgn sage kul 9 amik dia depan esso..
bergegas aku drive ke klang..

sampai2 je rumah aku tinggalkan laptop..
call apis..sbb dia sms mintak kejutkan kul 830..
janji dgn dia sampai kul 930..
siap2 lebih kurang.. eh aku da mandi kt rumah leeza ms tu..
tkr baju jer..
pastu sage sms..ingat aku tido lagi la tuh..

aku pun menghala trus ke sect 18..
nk amik sage.. depan esso..
sage masuk kete..pecut ke PJ lak..
alih2 da dkt dgn PJ Hilton..
apis call..

dia kata tertido balik lepas aku call dia tadi..
hmm dia kata nk mandi n siap2..
sib baik ada sage..leh borak2.. takde la aku nk baut karaoke sesorang kat bwh rumah apis..
tggu si apis ni.. hmm adalah 1/2 jam..
turun dgn baju keje.. katanya nk g keje..
tanya msk keje kul baper.. sukati jwbnya..

agenda pertama.. ke rumah nazir nk hantar brg..
mintak apis tunjuk jln sbb dkt dgn sek dia..
yelah apis n nazir schoolmate...
hr tu mmg sume terbalik kot aku rasanya..
apis suh ke kiri aku ke kanan..
hmmm..

carik no 23..
jumpa..pintu pagar terbukak..
aku pun masuk.. tekan loceng sekali..
masuk bagi salam dpn pintu..
x berjawab..aku balik ke pagar.. tekan loceng lagi..
alih2 apis kuar kete.. dia lak yg bg salam..siap jenguk dapur rumah lagi..

pastu ada makcik rumah sblh keluar.
apa tah dia borak dgn apis..
aku tgh nk call nazir masa tu..
last2 tinggalkan je pada makcik tu..

kami teruskan agenda seterusnya..
breakfast...
apis da bgtau sblmnya nk bekfes kt Raju..
aku ikut je..

sampai2 area tu...br teringat..aku pernah makan kat situ 6 thn lepas rasanya (regular lak ke situ..camne aku leh lupa...)
dgn niza... BFF aku suatu masa dulu..
sedey lak.. terlampau rapat dulu...sumthing happened.. trus cam stranger...huhuhuhu

makan roti canai..borak2 lebih kurang... mengata apis sesukati aku di depan sage.. hahaha..
pastu time nk kena hantar apis balik.. sblm tu aku call syitut bgtau aku nk gi rumah dia tgk baby...

apis menyampuk.."hr ni u house hopping ke.. selalu blog hopping.."
yealh start dgn rumah dia..pastu rumah nazir..pastu nk ke rumah syitut..

padahal agenda utama..shopping bj raya!!!
sblm hantar apis balik..kitorang ke UM dulu.
amik cousin apis.. sbb dorang keje tempat sama..
pastu br hantar apis balik..

dia kuar kete ckp bubbye..
bubbye as...bubbye fara....errkkk saper fara..
bila sage tukar nama..
aku gelak2 jer... redah je apis ni... leh tukar jd fara..

kami pun meneruskan perjalanan..
aku cam ingat2 lupa jln if nk ke sri kembangan guna KL-seremban hiway..
padahal.... suatu ketika dulu... rutin harian..
sbb belum beli hadiah tuk baby..
singgah la ke Jusco Equine..

bila da sampai..byk kedai kan..
harusla kuar masuk segala kedai yg ada..(bukan segala...kebanyakannya kedai kasut dan kedai baju)
aku la "menasihatkan" sage tuk membeli belah..
hehehehehehe

akhirnya masuk jusco..
bkn trus carik brg baby..
tgk2 baju... sage la yg shopping sakan..
aku takleh sbb mmg budget nk g beli kain buat bj raya jer..
beli seluar..beli baju... (ko ada beli baju ke?? huhuhu) and nak beli beg baru..

lepas tu br kitorang ke section baby..
adeh ni yg pening..
lahir tgh2 bulan di kala sesak...
hehe len kali lahirla..awal bulan.. or masa org dpt bonus...ada ker???
last2 aku beli gak satu frame ni ada pic baby..
dia kawin pun aku bg frame n album gambar...
birthday dia 2 thn lepas pun aku bg frame..
hahaha tp takdela cam kwn aku..
hadiahkan frame kt org..letak gambar dia dlm frame tuh...:D
lagipun frame thn lama kan..


sampai rumah syitut pun da kul 2..
sampai2 jer... tgk baby tido.. ckp tahniah kt khairil..
start gosip.....hehehe ckp tanpa henti la..
oh lupa nama baby...Megat Ilman Danish bin Mohd Khairil Izzudin..
mak aiihhh panjang berjela..
very tiny...2.6kg..
bkn dtg tgk baby..lebih ke update gossip terkini..

da dkt 330 da minum2 sume mintak diri sbb nk bergegas ke Jln TAR..
sampai2 maju junction..dedua kelaparan max..
makan kt fud court..
dan meneruskan perjalan shoping..
ramai sanagt2 yer kat SOGO..kan sale..

memula dlm maju junction pun sage da nk shop lagi..
heheh...
pastu jln2 terus kat area pasar malam..
aku nkcarik satu je..kedai jakel..

tapi da lalu dlm pasar mlm..
sage kata dia da pening..ramai org... ramai barang..
akhirnya setelah lalu sume rintangan...
rintangan nya... byk kain2 n tudung cecantik kt psr mlm tuh..
sampai gak ke Jakel..

dlm ni lagila pening..
byk sangat kain.. byk sangat promosinya..
dr bawah naik tgkt atas..
turun bawah balik..
sblm aku pening2..
aku dpt gak beli..5 helai..
hahah jahitnay tah bila la tu kan..

sambung lak ke semua house..
tp sblm sampai harusla stop kat "RnR" jamu mata kedai2 lain..
sambung lagi ke kedai deret jln TAR..
br aku tau Globe da takde...hahahah
masuk nagoya.. sage beli kain 2 pasang..
musim kain angkasawan skang nih..

pastu jln2 lagi.. masuk lak harrison..
adeh aku da mabuk tgk kain..
nk beli sume..
ada sape nk sponsor?

akhirnya kami menghala ke maju junction semula.
aku suka park situ sbb per entry RM3...
yg lelain hampeh.. mahal..

banyak dugaan sepanjang perjalanan...
tp aku berjaya tepis..maklum je la wiken akan dtg nk ke penang..

so sampai Shah Alam.. kul 830..
sempat g minum kat Pak Li..
borak2 sakan lagi...
n citer pasal kawan2 aku..
sage komen..aku punya kawan2 yg memacam jenis..
tu la warna warni hidup aku..

dlm 930 rasanya aku hantar sage..sampai depan rumah..
sblm dia masuk rumah muahs muahs..
dia leh kata " aku suka pipi ko..lembut cam kuih pau"
heheh leh jadi alasan tanak kurus..nnt takde pipi kuih pau lagik...

hahahahah..
sblm tu kami berdua janji nk ulang Jln TAR..
bulan depan..
best..best..

kuar dgn ko mmg best sage..
nnt kita jln lagi.
antara larat dgn tak je la di bulan puasa nnt..

saad kata apsal x ajak dia..
bila aku ajak tuk join aku n sage repeat Jln TAR..
tak mau lak..

eleh..nnt ko da sgt busy saad..
takde ms teman kitorang shopping..
masa tu ko kena teman org lain shopping..
hehehehe...larik....



...........................

5 comments:

Anonymous said...

hahaa.. gitu je entry dia.. papepun, ari sabtu bersama si nida ni mmg penat gile tp best gak sbb byk tempat aku jelajah. uhuuuu..

arachnida said...

weh.. aku busy kemain.. takde masa nk update lagi..
jgn lupa date next month..

Anonymous said...

orite bos! aku xkn lupe.. hehehe..

Anonymous said...

huh! tak ajak aku..

arachnida said...

ngade aaarr saad..
aku da ajak tuk bln depan.. ko yg x sanggup...huhuhuhuh...