Monday, August 11, 2008

mak & adik..

situasi 1
anak : mak, yg ni boleh makan lagi?
mak : boleh..takde nya mak letak racun dlm tu...

situasi 2
anak : mak... yg ni boleh makan lagi?
mak : la.. mak da hantar gi sekolah.. takleh baca ke expired bila..

lokasi : dapur rumah mak aku..

ni adik lelaki aku sorang tuh..
situasi 1 dia tanya pasal lauk bwh tudung saji..
situasi 2 dia tanya pasal kek mak aku beli..

pastu dia sajer2 ngusik mak aku..
kata dia konpius dgn jawapan2 mak aku...hahaha
sbb ada 2 jawapan berlainan tuk 1 soalan yg sama...

dia ni memang...bab mengumpul dialog2 mak aku..
atau buat siaran ulangan tuk ayat2 standard mak aku..
dia la paling terer...

seharian semalam dok dgr mak aku bebel dgn dia.. dia da 22..blaja kolej lagi yg aku pun tatau bila nk habis2 belajarnya..

ha ada lagi dialog mak aku semalam :

mak : epi, ko peksa guna apa?
adik : guna pen dgn kertas...

jawapan yg betul la if x tau apa situasi sblmnya..
camni mak aku tgh nasihatkan adik lelaki aku lagi sorang.. amik PMR thn ni..suh dpt 8A...
pastud ia nk tanya adik yg bertuah sorang ni...exam dia guna ABC ke..pointer ke..
leh lak mamat ni jawab cenggitu..
sib tak kena sudip mak aku tgh masak cekodok masa tu..

oh lupa pepagi hari ahad... semalam la tu..

lokasi : bilik adik2 lelaki aku..

mak : epi.. apasal la ko beli spongebob nih..
adik : (dlm keadaan mamai) tu bukan spongebob mak... tu patrick kawan dia..
mak : yelah.. da besar2 camni nk beli kenapa...kalau amirul (dak kecik umur 4 thn) tu lain la cerita...
adik : epi suka... lembut jer rasa...

EPI - adik lelaki yg berumur 22 tahun.. belajar kolej kat shah alam.. ada 2 motor (tamak haloba kan) keje part time kat shell shah alam..

dia ni kalau bermanja dgn mak aku no 1.. if kena marah pun dia la no1.. pening aku dgr dia kena bebel dgn mak aku..atau dia bebel dgn mak aku....
dan juga tukang habiskan kek2 yg aku buat...
wahahaha...

1 comment:

Anonymous said...

meriah sungguh rumah ko.. x sesepi rumah aku.. huhuuu.. =P